Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/1046
Title: Οι σχέσεις της δημιουργικότητας με τη νοημοσύνη και τη λύση προβλημάτων
Authors: Λυτριάνη, Αικατερίνη-Ιωάννα
Issue Date: 2008-10-31T15:39:45Z
Keywords: Εκπαίδευση
Δημιουργικότητα
Keywords (translated): Education
Creativity
Abstract: Με την παρούσα έρευνα προσπαθήσαμε να εξετάσουμε τις σχέσεις ανάμεσα στη Δημιουργικότητα, στη Νοημοσύνη και στη Λύση Προβλημάτων. Το δείγμα μας αποτελείτο από 341 μαθητές της Πέμπτης και της Έκτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου, ηλικίας από δέκα έως δεκατεσσάρων ετών. Χορηγήσαμε στα παιδιά το τεστ της Νοημοσύνης Raven’s Colored Progressive Matrices, το τεστ της Δημιουργικότητας των Wallach-Kogan και οκτώ προβλήματα που αποτελούσαν το τεστ της Λύσης Προβλημάτων. Επιπροσθέτως, προσπαθήσαμε να ερευνήσουμε εάν η υψηλή ή χαμηλή επίδοση στο τεστ της Νοημοσύνης επηρεάζει τις επιδόσεις των μαθητών στα άλλα δυο τεστ της Δημιουργικότητας και της Λύσης Προβλημάτων. Τέλος ερευνήσαμε, εάν το φύλο και η ηλικία επηρεάζουν τις επιδόσεις των παιδιών στα τεστ που συμπλήρωναν. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει μια συσχέτιση ανάμεσα στη Νοημοσύνη και στη Δημιουργικότητα αναφορικά με την ποσότητα. Επίσης διαπιστώσαμε μια συσχέτιση ανάμεσα στη Λύση Προβλημάτων και στο τεστ της Δημιουργικότητας όσον αφορά την ποσότητα. Από την άλλη μεριά τόσο η Νοημοσύνη, όσο και το τεστ της Λύσης Προβλημάτων σχετίζονται μόνο με κάποια επιμέρους τεστ της Δημιουργικότητας ως προς την πρωτοτυπία. Δεν παρατηρήσαμε ουσιαστικές αλλαγές στις συσχετίσεις των τριών τεστ, όταν απομονώσαμε τις μεταβλητές του φύλου και της ηλικίας. Τέλος η υψηλή και χαμηλή Νοημοσύνη επιδρούν μόνο σε κάποια επιμέρους τεστ της Δημιουργικότητας. Αυτά τα αποτελέσματα συμφωνούν με τα συμπεράσματα άλλων ερευνητών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές έρευνες που θα αφορούν τη σχέση της Δημιουργικότητας, με τη Νοημοσύνη και τη Λύση Προβλημάτων.
Abstract (translated): The objective of this survey was to examine the relationship which exists among Creativity, Intelligence and Problem Solving. Our sample were 341 5th and 6th Graders of Elementary School, aged from ten to fourteen years old. They were given Raven’s Colored Progressive Matrices as Intelligence test, Wallach-Kogan’s Creativity test and eight problems for the Problem Solving test. Furthermore we researched if high or low achievement in the Intelligence test affects the children’s achievements in the tests of Creativity and Problem Solving. Finally we researched if the sex and the age affect their achievement in the given tests. From the results of the survey we reached the conclusion that there exists a correlation between Intelligence and Creativity concerning the quantity. In addition a correlation between Problem Solving and Creativity also was observed concerning the quantity. On the other hand both Intelligence and Problem solving tests are correlated with some subtests of the Creativity test that have to do with originality. No essential changes were observed among the correlations of the three tests when the variables of sex and age were isolated. Moreover high and low Intelligence affect only some subtests of the Creativity tests. These results agree with those of other researchers and may be used in future surveys concerning the relationship of Creativity, Intelligence and Problem Solving.
Appears in Collections:Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nimertes_Lytriani.pdf785.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.