Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/10781
Title: Εκπαίδευση και κοινοτική αυτοδιοίκηση στην Ηλεία κατά την Οθωνική περίοδο
Other Titles: Education and community authorities in Ilia during the Ottonian period
Authors: Μακρή, Μάρθα
Keywords: Εκπαίδευση
Κοινοτική αυτοδιοίκηση
Οθωνική περίοδος
Ηλεία
Keywords (translated): Education
Community
Authorities
Ottonian period
Ilia prerfecture
Abstract: Η έρευνα στρέφεται στη λειτουργία και την οργάνωση των αλληλοδιδακτικών σχολείων και των Ελληνικών σχολείων, επιχειρεί να προσεγγίσει και να ερμηνεύσει την εκπαιδευτική πολιτική στην επαρχία της Ηλείας κατά τα έτη 1833-1862, όπως επίσης να ερευνήσει τους παράγοντες εκείνους που επηρέασαν τους κατοίκους να υιοθετήσουν συγκεκριμένο τρόπο εκπαιδευτικής έκφρασης, προβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο τη ζωή τους χωροχρονικά. Εξετάζονται επιπλέον οι επιλογές των μελών της τοπικής κοινωνίας, η προσαρμοστικότητά τους σε νέες συνθήκες, η δυνατότητα ενεργού συμμετοχής στα νέα δεδομένα ανάπτυξης των θεσμών. Η κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή των κατοίκων συνθέτουν στοιχεία που διαμορφώνουν τη λειτουργία των δύο υπό εξέταση θεσμών. Η θεσμοθέτηση του νέου πλαισίου στη διοίκηση της επαρχίας, οι προκύπτουσες συνιστώσες, οι αντιδράσεις βασικών προσώπων σε κάθε νέο εγχείρημα αλλαγής καθόριζαν την ισορροπία ή μη της νέας διοικητικής δομής. Οι ιδιοτελείς σκοποί των νέων παραγόντων ή και των γηγενών έρχονταν σε αντίσταση με τη διαδικασία αναδόμησης της λειτουργίας του κράτους. Τα αρχεία του κράτους προσφέρουν ανέκδοτο, πρωτογενές υλικό που ρίχνει φως στα θέματα που προέκυπταν συχνά όσον αφορά τις ευθύνες, τις υποχρεώσεις, τις αρμοδιότητες των ιθυνόντων, όπως και τις αιτίες που ευθύνονταν για κάθε υπόθεση.
Abstract (translated): The research focused on function and organization of mutual learning schools and Greek schools, attempts to approach and interpret the education policy in the province of Ilia in the years 1833-1862, as well as to investigate the factors that affect the residents to adopt specific way educational expression, highlighting thus their lives in time and space. Further examined the options of the members of local society, their ability to adapt to new circumstances, to participate actively in the new data development institutions. The social, political and economic life of the inhabitants compose factors affecting the operation of the two institutions under examination. The establishment of the new framework for the administration of the province, the resulting components, key persons reactions to each new change project determined the balance or not the new management structure. The selfish aims of new agents or indigenous resistance came in the restructuring process of the state of operation. The state archives offer unpublished, original material that sheds light on the issues that often arise in the responsibilities, obligations, responsibilities of leaders, as well as the causes responsible for each case.
Appears in Collections:Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΔΔ)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons