Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/1708
Title: Πνευματικά δικαιώματα στην διαδικτυακή εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Authors: Βαλής, Χρήστος
Ορφανού-Ραυτοπούλου, Ευγενία
Παπούλιας, Βασίλειος
Τσάκωνας, Γιάννης
Χαρμπίλα, Βασιλική
Issue Date: 2009-07-10T10:29:59Z
Keywords: Διαδικτυακή εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Πνευματικά δικαιώματα
Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες
Keywords (translated): Web-based education
Copyright
Academic libraries
Event: 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών: ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες-επεκτείνοντας τα όρια
Abstract: Η διαδικτυακή εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένας νέος και εξελισσόμενος χώρος, που φιλοδοξεί να υπερκαλύψει τα κενά και τις δυσκολίες της παραδοσιακής εκπαίδευσης. Με την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας προωθεί την εκπαιδευτική διαδικασία, κάνοντας την ταχύτερη, πλουσιότερη και περισσότερο προσαρμοσμένη σε ατομικές μαθησιακές ανάγκες. Μέσα στο περιβάλλον αυτό τα πνευματικά δικαιώματα εμφανίζονται ως ιδιαιτέρως δυσχερείς παράγοντες, οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν προβληματικές καταστάσεις στους οργανισμούς εκείνους που τα διαχειρίζονται. Σε ένα μάλλον ασαφές πλαίσιο οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες στην χώρα μας, καλούνται να υλοποιήσουν ή να υποστηρίξουν την διαδικτυακή εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Η δυνατότητα συγκρότησης και διάθεσης ηλεκτρονικών συλλογών πληροφοριακού υλικού τις καθιστά σημαντικούς συμμέτοχους στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών μέσα στο περιβάλλον αυτό. Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες καλούνται να αξιοποιήσουν την εμπειρία τους πάνω σε αυτά τα θέματα και να αντιμετωπίσουν τις, θετικές ή αρνητικές, ιδιαιτερότητες που επιβάλει η ελληνική νομοθεσία. Η ευαισθησία στον τομέα της διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων απαιτεί την επαγρύπνηση και προσοχή για την διασφάλιση τους, την διασφάλιση της ακεραιότητας της πνευματικής ιδιοκτησίας και την υπεράσπιση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Στόχος της ομιλίας είναι: • Να παρουσιάσει βασικές αρχές διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων, • να παρουσιάσει τα καθεστώτα χρήσης και πνευματικών δικαιωμάτων που διέπουν κεντρικά τμήματα της διαδικασίας, όπως είναι οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες (ελεύθερης χρήσης-εμπορικά πακέτα) και τα εκπαιδευτικά αντικείμενα, • να παρουσιάσει τις κυριότερες και πιο αξιόπιστες πρωτοβουλίες, στο εσωτερικό και το εξωτερικό της χώρας, για την διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων (π.χ. ΟΣΔΕΛ, HERON), • να προσπαθήσει να αναδείξει τον ρόλο των βιβλιοθηκών και εν γένει των οργανισμών πληροφόρησης στην διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων μέσα στο ασαφές αυτό περιβάλλον, και • να επιδείξει την συμμετοχή και την πρακτική της Βιβλιοθήκης & Υπηρεσίας Πληροφόρησης στην εφαρμογή αυτών των θεμάτων μέσα στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Abstract (translated): Web based education is a new and evolving field, whose ambition is to cover the gaps and difficulties of traditional teaching. By taking advantage of the capabilities of technology, it encourages the teaching procedure, making it more efficient, more enriched and more adapted to individual learning needs. Inside this environment, copyright issues appear like particularly difficult to manage factors that can create several problems into the organizations that handle them. In a non-defined usage framework, academic libraries in our country are asked to materialize or support web-based education. The ability of forming and providing electronic collections of informative material turns them into important participants in the provision of educational services within this environment. Academic libraries are called to make the best use of their experience on such matters and confront the positive or negative particularities that the Greek legislation establishes. The sensibility in the field of copyright handling requires continuous attention, in order to safeguard the integrity of copyright possession and to defend the reliability and validity of the educational environment. The presentation aims to: • Show the basic principles in the administration of copyright issues, • show the conditions in copyright usage that govern the central parts of the procedure, such as educational platforms (open source, commercial products), • show the most important and reliable initiatives, nationally and abroad, for safeguarding copyright issues, • show the role of libraries and information organizations in the administration of copyright, • show the practices of Library & Information Service concerning this matter.
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια/Ημερίδες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Publication_ValisC_et_ all.pdf534.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.