Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9017
Title: Η αυτοεκτίμηση στην εκπαίδευση. Μία φιλοσοφική προσέγγιση
Authors: Αγγελακοπούλου, Χριστίνα
Keywords: Εαυτός
Αυτοεκτίμηση
Εκπαίδευση
Συμπόνια
Αυτοσυμπόνια
Keywords (translated): Self
Self-esteem
Education
Compassion
Self-compassion
Abstract: Στην σύγχρονη εποχή η αυτοεκτίμηση έχει αναδειχθεί ως ένα σημαντικό συναίσθημα, το οποίο επιθυμούμε να ενισχύουμε και να προστατεύουμε. Επιστρατεύουμε όλα τα διαθέσιμα μέσα για να την κατακτήσουμε στο βαθμό που η καθημερινότητά μας υποτάσσεται στο σκοπό αυτό. Σε αυτή τη διαδικασία συμμετέχει και ο θεσμός της εκπαίδευσης. Μάλιστα, η εκπαίδευση έρχεται αντιμέτωπη με ένα πολύ σημαντικό δίλημμα σχετικά με το αν πρέπει να ασχολείται με την αυτοεκτίμηση των μαθητών ή όχι. Τα παιδιά από μικρή ηλικία μαθαίνουν πώς να εκτιμούν και να αξιολογούν τον εαυτό τους σε σχέση με τις ικανότητές τους αλλά και συγκριτικά με τις ικανότητες των άλλων. Η αυτοεκτίμηση έχει θετική επίδραση στο άτομο και στα συναισθήματά του, παρόλα αυτά δημιουργεί ορισμένους κινδύνους στο βαθμό που η φύση της αποδεικνύεται εντελώς προβληματική και ακατάλληλη για την εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών. Τα αρνητικά στοιχεία είναι περισσότερα από τα θετικά γι’ αυτό ενδεχομένως πρέπει να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με την αυτοεκτίμησή μας. Ως εναλλακτική λύση προτείνεται το συναίσθημα της αυτοσυμπόνιας το οποίο λειτουργεί θετικά χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στο άτομο ή διλήμματα για την εκπαίδευση.
Abstract (translated): Τoday, self-esteem has emerged as an important emotion that we want to strengthen and protect. We mobilize the available means in order to obtain self-esteem so that our everyday life is formed by this purpose. Education is involved in this process and is confronted with the dilemma of whether to deal with students’ self-esteem or not. Self-esteem positively influences the individual and his feelings. Nevertheless self-esteem creates risks and that is why it is proven to be problematic and inappropriate for education and students’ welfare. The drawbacks outweigh the benefits so perhaps our self-esteem should stop be a concern of ours. As an alternative we propose self-compassion which works positively without creating problems to the person or dilemmas for education.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.