Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9072
Title: Επαγόμενες υπερτάσεις από κεραυνούς σε εναέριες και υπόγειες εγκαταστάσεις
Other Titles: Lightning induced voltages on everhead and underground facilities
Authors: Πολίτης, Ηλίας
Keywords: Υψηλές τάσεις
Υπερτάσεις
Υπόγειοι αγωγοί
Γραμμές μεταφοράς
Keywords (translated): High voltages
Overvoltage
Underground pipelines
Transmission lines
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει σαν σκοπό την μελέτη, σχεδίαση και ανάλυση ενός μοντέλου προσομοίωσης της επαγομένης τάσης από μια γραμμή μεταφοράς Υψηλής Τάσης σε έναν αγωγό μεταφοράς πετρελαίου ή φυσικού αεριού που είναι τοποθετημένος κάτω από την επιφάνεια της γης. Σε ευρύτερο πλαίσιο, η εγκατάσταση σωλήνων μεταφοράς πετρελαίου και αεριού έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία πενήντα χρόνια και συνεχίζει να αναπτύσσεται ώστε να καλύψει τις ανάγκες για ζήτηση ενέργειας. Παράλληλα το ηλεκτρικό δίκτυο επεκτείνεται και σε περιοχές όπου δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρονιά. Για λόγους κόστους αλλά και καλύτερου ελέγχου των δικτύων, είθισται οι κατασκευές μεταφοράς ρεύματος με τις κατασκευές σωληνώσεων για μεταφορά πρώτων υλών να γειτνιάζουν. Κατά συνέπεια, οι περιπτώσεις παραλληλισμού, προσέγγισης και διασταύρωσης γραμμών μεταφοράς υψηλής τάσης με αγωγούς μεταφοράς πετρελαίου ή φυσικού αερίου είναι συχνή. Στις περιπτώσεις αυτές, η ηλεκτρομαγνητική επίδραση πάνω στον αγωγό μεταφοράς από την γραμμή Υ/Τ πρέπει να εξετάζεται. Επομένως ο στόχος της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση της επίδρασης μιας γραμμής μεταφοράς υψηλής τάσης πάνω σε έναν υπόγειο αγωγό μεταφοράς υδρογονανθράκων, κατά την διάρκεια ενός κεραυνού επί της γραμμής. Η δομή της εργασίας είναι η παρακάτω: Το πρώτο κεφάλαιο περιέχει την εισαγωγική θεωρία για τις υψηλές τάσεις. To δεύτερο κεφάλαιο, ασχολείται με τα βασικά χαρακτηριστικά του φαινομένου του κεραυνού. Tο τρίτο κεφάλαιο, περιέχει μία σύντομη αναφορά στις γραμμές μεταφοράς, στους πυλώνες και στους μονωτήρες Υψηλής Τάσης. Το τέταρτο κεφάλαιο, ασχολείται με τις σωληνώσεις μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αεριού. Tο πέμπτο κεφάλαιο, περιλαμβάνει λίγες πληροφορίες για το λογισμικό ATP-EMTP, το οποίο χρησιμοποιείται για τη μοντελοποίηση σε αυτή την εργασία. Στο έκτο κεφάλαιο, εξηγείται πως μοντελοποιούνται οι παράμετροι της διάταξης. Το έβδομο κεφάλαιο, που είναι ο πυρήνας αυτής της εργασίας, αφορά τη μοντελοποίηση της επίδρασης της γραμμής μεταφοράς Υψηλής Τάσης στον υπόγειο αγωγό μεταφοράς πετρελαίου ή φυσικού αερίου. Τέλος στο όγδοο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της προσομοίωσης και εξάγονται κάποια συμπεράσματα για τη διάταξη.
Abstract (translated): Τhis thesis aims to examine, design and analyze a simulation model of induced voltage by a high voltage transmission line in an oil or gas pipeline positioned below the earth surface. In a general view, the installation of oil and gas transport pipes has grown rapidly over the last fifty years and set attention to the needs for energy demand. Alongside the electricity grid extends to areas where it had no presence the previous years. For cost reasons but also optimal maintenance and control, the power transmission lines constructions are placed close to piping constructions. Consequently, the cases of parallelism, approaching and crossover of transmission lines with pipelines are a common case. In these cases, the electromagnetic field on the transmission line must be considered towards the evaluation of the impact on pipelines. Therefore the objective of this thesis is to examine the effect of a high voltage transmission line on an underground hydrocarbon transferring pipeline, during a lightning strike on the high voltage line. The structure of the thesis is mentioned below: The first chapter contains the introductory theory of high voltages. The second chapter deals with the key features of the phenomenon of lightning. The third chapter contains a brief reference to transmission lines, the structures responsible to carry the transmission lines and high voltage insulators. The fourth chapter deals with oil & gas transportation pipelines. The fifth chapter contains little information on the ATP-EMTP software, which is used for modeling in this thesis. Τhe sixth chapter, explains how the parameters of the layout are modeled. Chapter seven, which is the core of this thesis, is about modeling the impact of the high voltage transmission line to the buried pipeline, used for oil or gas transportation. Finally, in the eighth chapter we present the results of the simulation and draw some conclusions about the layout.
Appears in Collections:Τμήμα Ηλεκτρολ. Μηχαν. και Τεχνολ. Υπολογ. (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Politis(ele).pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.