Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9791
Title: Μελέτη γεωγραφικής απεικόνισης δεδομένων σχολικών μονάδων και δημιουργία πρότυπης εφαρμογής
Other Titles: Geographical visualisation study of school units' data and implementation of prototype application
Authors: Μαρίτσας, Αντώνιος
Keywords: Εξόρυξη δεδομένων
Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών
Εκπαίδευση
Υποστήριξη λήψης απόφασης
Συσταδοποίηση
Κατηγοριοποίηση
Keywords (translated): Data mining
Geographical Information System
Education
Decision support
Clustering
Classification
Abstract: Η εξόρυξη δεδομένων είναι η εύρεση χρήσιμης πληροφορίας ή προτύπων από μεγάλες βάσεις δεδομένων με στόχο η πληροφορία που θα εξαχθεί και τα πρότυπα που θα προκύψουν να έχουν δομή κατανοητή προς τον άνθρωπο, έτσι ώστε να τον βοηθήσουν να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις. Η εξόρυξη δεδομένων στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ένας σχετικά καινούριος επιστημονικός κλάδος με σκοπό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εξαγωγής χρήσιμης πληροφορίας από μεγάλες βάσεις δεδομένων. Τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών είναι συστήματα διαχείρισης χωρικών δεδομένων και συσχετισμένων ιδιοτήτων. Παρέχουν τη δυνατότητα συλλογής, διαχείρισης, αποθήκευσης, επεξεργασίας, ανάλυσης και οπτικοποίησης σε ψηφιακό περιβάλλον, των δεδομένων αυτών. Στην εποχή μας υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον γι’ αυτά τα συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται και για την υποστήριξη λήψης αποφάσεων. Στην παρούσα διπλωματική εργασία υλοποιήθηκε μια διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης δεδομένων που αφορούν στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και γεωγραφικής αναπαράστασης της πληροφορίας που προκύπτει. Η εφαρμογή, χρησιμοποιώντας τεχνικές εξόρυξης δεδομένων, ομαδοποιεί τις μονάδες με παρόμοια χαρακτηριστικά, όσον αφορά στις απουσίες του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού και τις απεικονίζει σε χάρτη, δίνοντας στο χρήστη τη δυνατότητα να πάρει αποφάσεις χρησιμοποιώντας την παραγόμενη γεωγραφική πληροφορία. Στη συνέχεια, λαμβάνοντας ως είσοδο δεδομένα απουσιών, προβλέπει αν ένα σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ή όχι, με βάση δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί το σχολικό έτος 2009 – 2010 λόγω της επιδημίας γρίπης (Η1Ν1). Τα δεδομένα έχουν ληφθεί από το πληροφοριακό σύστημα survey, το οποίο, μέχρι και το 2013 (απόφαση 4528/Δ1/15-01-2014), αποτελούσε το σύστημα καταγραφής για μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ενημερωνόταν σε ημερήσια βάση από τις μονάδες αυτές. Έτσι, η πληροφορία που απεικονίζεται στο χάρτη είναι πραγματική και πλήρης καθώς αποτυπώνει την κατάσταση της κάθε σχολικής μονάδας για το διάστημα που ήταν σε χρήση το εν λόγω σύστημα.
Abstract (translated): Data Mining describes finding useful information or patterns from large databases in order the extracted information and the related patterns to have an understandable structure assisting in taking the right decisions. Educational Data Mining is a relatively new scientific field which seeks to improve educational process through the extraction of useful information from large data repositories. Geographic Information Systems are ones designed to manage spatial data and related attributes. They are able to capture, manage, store, manipulate, analyze and present all types of spatial or geographical data. Nowadays, there is an emerging interest for these systems, which are also used for decision support. In current thesis, a web application was developed that analyzes data from school units of primary and secondary education and it geographically presents them. The application uses data mining techniques in order to cluster school units with similar features, such as students’ and teachers’ absences, and represent them on a map, enabling user to make decisions being aware of geographical information. Afterwards, based on data stored from school year 2009-2010 due to H1N1 virus, the application predicts, whether a school should be opened or closed. The survey information system, which was the main system for storing data of school units of primary and secondary education until 2013 and was daily updated from them, provided data for this thesis. Thus, the map depicted information is real and complete since it imprints every school unit’s state for the time the survey system was in use.
Appears in Collections:Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maritsas(com).pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons