Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/10002
Title: Οι σωματικές πρακτικές στη δραματική τέχνη του Θεόδωρου Τερζόπουλου και η απόπειρα εφαρμογής τους στην εκπαίδευση
Other Titles: The body actions in the art of drama of Theodoros Terzopoulos and an attempt to apply them in primary education
Authors: Τσαλαπάτης, Νικόλαος
Keywords: Θεόδωρος Τερζόπουλος
Σωματικές πρακτικές
Δραματική τέχνη
Μέθοδος-σύστημα
Σώμα
Σωματικότητα
Θεατρική αγωγή
Έρευνα δράσης
Διδακτικές παρεμβάσεις
Παρατήρηση
Ποιοτική ανάλυση
Keywords (translated): Theodoros Terzopoulos
Body actions
Art of drama
Method-system
Body
Corporality
Drama education
Action research
Educational approaches
Observation
Quality analysis
Abstract: Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία απόπειρα εισαγωγής της μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου ως θεατρικής τέχνης στην Α/-θμια εκπαίδευση, με σκοπό να διερευνηθεί αν αποτελεί χρήσιμη διδακτική πρακτική στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, αυτό που μελετάται είναι, αν η καλλιτεχνική φιλοσοφία για τις έντονες σωματικές πρακτικές, τις οποίες υιοθετεί ο εν λόγω σκηνοθέτης για να προετοιμάσει τους ηθοποιούς στο έργο του, είναι εφικτό να προσομοιωθούν στις συνθήκες διδακτικής πράξης για μαθητές/-τριες εννέα με δέκα ετών. Με βάση όσα διερευνήθηκαν, συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν ως δεδομένα, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά αντέδρασαν θετικά στις ιδιαίτερες αυτές σωματικές τεχνικές και κατάφεραν να εκφραστούν δημιουργικά με το σώμα τους, να χρησιμοποιούν σωστά τη διαφραγματική αναπνοή, να εκτελούν μία θεατρική δράση με ορθή εκφορά του λόγου και να δρουν ως ομάδα για την παραγωγή ενός καλλιτεχνικού αποτελέσματος.
Abstract (translated): This paper presents an attempt to apply The Method of Theodoros Terzopoulos to the field of performing arts in primary education with the aim of ascertaining its suitability in the instruction of Drama Education. In particular, we investigate whether artistic philosophy incorporating dynamic physical movements applied by a director to prepare actors for their performance is adaptable to the instruction of students ranging from nine to ten years of age. The study finds, with respect to the data that was collected and analyzed, that the children reacted positive to these body actions and managed to express themselves through their body, to use the diaphragmatic breathing, to practice a drama action using the suitable vocalization and to act as a team in order to produce an artistic result.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsalapatis(teeapi).pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.