Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/10195
Title: Σχεδιασμός κι ανάπτυξη εφαρμογής παιγνιώδους χαρακτήρα σε χώρο πολιτισμού
Other Titles: Design, development and evaluation of playful learning application on mobile devices for cultural venue
Authors: Γούλα, Νεραντζιά
Keywords: Κινητά παιχνίδια
Διάχυτα παιχνίδια
Σοβαρά παιχνίδια
Παιχνίδι και μάθηση
Keywords (translated): Pervasive games
Mobile games
Serious games
Gamification
Learning
Edutainment
Museums
Gallery of Treasures
Abstract: Η διπλωματική εργασία αφορά τη εξ’ ολοκλήρου τη δημιουργία εφαρμογής παιγνιώδους μάθησης σε συγκεκριμένο χώρο και την συνεισφορά της στην πυροδότηση του ενδιαφέροντος των χρηστών για τους χώρους πολιτισμού. Για την μελέτη αυτή, αναπτύχθηκε ένα παιχνίδι ερωτήσεων με το όνομα Gallery of Treasures για τα εκθέματα της Εθνικής Πινακοθήκης, Παράρτημα Κέρκυρας, με υβριδική τεχνολογία για android κινητές συσκευές. Ο χρήστης περιηγείται στον χώρο που ορίζει το παιχνίδι και χρησιμοποιώντας σαν βασικά στοιχεία την εξερεύνηση και συλλογή στοιχείων από το περιβάλλον στοχεύει στην επίλυση των γρίφων και τη συνέχιση της ιστορίας του παιχνιδιού. Απώτερο σκοπό αποτελούν η μάθηση και η ψυχαγωγία. Η αξιολόγηση έδειξε την θετική αντιμετώπιση των χρηστών στο παιχνίδι μας. Ανέδειξε νέους οριζόντες ανάπτυξης παρόμοιων δραστηριοτήτων για τον χώρο της Πινακοθήκης, μα κι άλλους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς.
Abstract (translated): The thesis concerns the entire creation of an application with playful-learning golas in a particular environment and its contribution to the firing of the interest of users for cultural sites. For this study, a trivia game was developed named Gallery of Treasures, concerning the exhibits of National Gallery of Greece, Corfu Annex, with hybrid technology for android devices. The user moves around the location that the game specifies who through data exploration and collection of environmental stimulations aims at solving the puzzle and continuing the story of the game. Main purpose of our game is learning combined with entertainment (edutainment). The evaluation showed us a positive response of users to our game. Revealed new horizons for the development of similar activities in the gallery space, but also other heritage venues.
Appears in Collections:Τμήμα Ηλεκτρολ. Μηχαν. και Τεχνολ. Υπολογ. (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΟΥΛΑ_ece6979.pdf5.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.