Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/10451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΖαχάρος, Κωνσταντίνος-
dc.contributor.authorΓκενέ, Κωνσταντίνα-
dc.contributor.otherGkene, Konstantina-
dc.date.accessioned2017-07-18T09:49:35Z-
dc.date.available2017-07-18T09:49:35Z-
dc.date.copyright2016-07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10889/10451-
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την ανάλυση σχολικών εγχειριδίων Μαθηματικών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που διδάσκονται στα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Συγκεκριμένα, ύστερα από ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας, διαπιστώθηκε πως υπάρχουν διαφορετικά είδη ανάλυσης, καθώς η ανάλυση ενός σχολικού εγχειριδίου είναι μία διαδικασία η οποία μπορεί να διεξαχθεί από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Στην παρούσα μελέτη, επιχειρείται η σύγκριση των εγχειριδίων των Μαθηματικών της Στ΄ Δημοτικού και της Α΄ Γυμνασίου, με κριτήριο τον διαθεματικό χαρακτήρα του περιεχομένου τους. Αρχικά, διερευνήθηκε αν τα παραπάνω εγχειρίδια πληρούν το κριτήριο της διαθεματικότητας και σε ποιο βαθμό, μέσω της καταγραφής και κατηγοριοποίησης σχετικών, με το αναφερόμενο κριτήριο, «προτάσεων» που περιέχονται στα μελετώμενα εγχειρίδια. Επιπρόσθετα, επιχειρήθηκε η σύγκριση μεταξύ των διδακτικών εγχειριδίων των Μαθηματικών της Στ΄ Δημοτικού και της Α΄ Γυμνασίου, με σκοπό να διερευνηθεί αν υπερτερεί κάποιο εγχειρίδιο μιας από τις δύο βαθμίδες, ως προς την πλήρωση του τιθέμενου κριτηρίου, με στόχο να αναδειχθεί η ύπαρξη ή όχι συνέχειας στον τρόπο προσέγγισης της νέας γνώσης στο μάθημα των Μαθηματικών, κατά τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η σημασία της παρούσας μελέτης καθίσταται εμφανής, αν ληφθεί υπόψη το γεγονός πως τα αποτελέσματα της ανάλυσης αυτής θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα εργαλείο για τους συγγραφείς των σχολικών εγχειριδίων Μαθηματικών σε μελλοντικές τροποποιήσεις, βελτιώσεις ή αναθεωρήσεις των διδακτικών εγχειριδίων. Μάλιστα, η μελέτη αυτή αποκτά ιδιαίτερο και επίκαιρο νόημα, λαμβάνοντας υπόψη την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων προς την κατεύθυνση της διαθεματικότητας.el
dc.language.isogrel
dc.rights0el
dc.subjectΣχολικά εγχειρίδια μαθηματικώνel
dc.subjectΔιαθεματικότηταel
dc.subjectΑνάλυση περιεχομένουel
dc.subject.ddc372.704 4el
dc.titleΑνάλυση των σχολικών εγχειριδίων των μαθηματικών της ΣΤ′ Δημοτικού και της Α′ Γυμνασίου ως προς τη διαθεματική διάσταση του περιεχομένου τους. Μια συγκριτική μελέτηel
dc.title.alternativeAnalysis of school mathematics textbooks in sixth grade of elementary school and first grade of secondary school on the cross-thematic dimension of their content. A comparative studyel
dc.typeThesisel
dc.contributor.committeeΖαχάρος, Κωνσταντίνος-
dc.contributor.committeeΚουστουράκης, Γεράσιμος-
dc.contributor.committeeΛαβίδας, Κωνσταντίνος-
dc.description.translatedabstractThis study aims to analyze the content of school Mathematics textbooks for primary and secondary education, taught in Greek schools. Specifically, after a review of the literature it was found that there are different types of analysis, since the analysis of a school textbook is a process which can be carried out from different perspectives. The present study attempted to compare the textbooks of Mathematics in sixth grade of elementary school and first grade of secondary school using as basic criterion the extent of their cross-thematic content. The research material was analyzed using the quantitative and qualitative content analysis. Initially, the textbook analysis proceeds by dividing every textbook into blocks of ‘text’ that we named ‘proposals’. We then selected the proposals that were cross-thematic. As cross-thematic we defined the proposals that their content included mathematical knowledge combined with knowledge from other knowledge areas of elementary/secondary curriculum. In addition, an attempt was made for the comparison between the aforementioned Mathematics textbooks, in order to discover whether there is existence or not of continuity in the education of students in math class during the transition from primary to secondary education. The importance of this study is evident considering the fact that the results of this analysis could be useful for writers of Mathematics textbooks in future modifications, enhancements or revisions of them. In fact, this study is of special interest considering the Ministry of Education’s effort for the circulation of new Mathematics textbooks according to the cross-thematic curriculum.el
dc.subject.alternativeMathematics textbooksel
dc.subject.alternativeCross-thematicel
dc.subject.alternativeContent analysisel
dc.degreeΜεταπτυχιακή Εργασίαel
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkene Konstantina_thesis_2016.pdfΈγγραφο Μεταπτυχιακής Εργασίας1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.