Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/10795
Title: Η νοητική οικοδόμηση του φαινομένου της θερμικής διαστολής και συστολής των στερεών στη σκέψη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Μια εμπειρική έρευνα
Authors: Ραβάνης, Κωνσταντίνος
Αντωνίου, Ειρήνη
Νάστη, Ελένη
Keywords: Θερμική διαστολή
Θερμική συστολή
Προσχολική εκπαίδευση
Keywords (translated): Thermal expansion
Thermal contraction
Preschool education
Source: Διδακτικές προσεγγίσεις στις φυσικές επιστήμες : σύγχρονοι προβληματισμοί
Abstract: This paper presents the results of empirical research on the construction of a representation of the phenomenon of thermal expansion and contraction of metals in preschool children’s thinking, which is compatible with the model used in science education.
Abstract (translated): Το κείμενο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα εμπειρικής έρευνας με αντικείμενο τη συγκρότηση στη σκέψη παιδιών προσχολικής ηλικίας μιας νοητικής παράστασης συμβατής με το επιστημονικό μοντέλο.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Δημοσ. Π.Π. σε βιβλία)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2000 Ravanis, Antoniou, Nasti - thermal expansion and contraction by preschoolers.pdf640.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.