Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11403
Title: Location of hydrogen refueling stations for fuel cell electric vehicles, FCEVs
Other Titles: Χωροθέτηση μονάδων ανεφοδιασμού υδρογόνου για οχήματα κυψελίδων καυσίμου
Authors: Νομικός, Γεώργιος
Keywords: Fuel cell electric vehicles (FCEVs)
Alternative fuel vehicles (AFVs)
Hydrogen refueling stations
Location models
p-median
AIMMS
Keywords (translated): Οχήματα κυψελίδων καυσίμου
Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων
Σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου
Μοντέλα χωροθέτησης
Abstract: The recent concerns on environmental issues accelerate the technological development of Alternative Fuel Vehicles (AFVs), but the deployment still remains at the initial stage mainly because of the lack of refuelling facilities. In general, the term Alternative Fuel Vehicles (AFVs) refers to vehicles such as hydrogen, electric, hybrid-electric, natural gas and bio-fuel vehicles. Various studies have illustrated that the wide use of AFVs with appropriate strategies can contribute to significantly reducing the dependency on fossil fuels, the major contributor of greenhouse gases. The present thesis aims to present a literature review on approaches regarding locating facilities for AFVs and especially on the location of Hydrogen Refuelling Stations (HRS) for Fuel Cells Electric Vehicles (FCEVs). In this direction it is attempted to sum up the most important elements of refuelling station location problems and identify critical factors for seeking the solutions. However due to the fact that BEVs and PHEVs are more mature technologies exhibiting higher market penetration, a big part of the study refers in general to the location problem of such facilities. Nevertheless the basic principles of location modeling are common for all the above technologies.
Abstract (translated): Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην βιβλιογραφική ανασκόπηση των προσεγγίσεων που αφορούν στη χωροθέτηση εγκαταστάσεων οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (Alternative Fuel Vehicles) και ειδικότερα στη χωροθέτηση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για οχήματα κυψελίδων καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles). Στη κατεύθυνση αυτή, συνοψίζονται τα πιο σημαντικά ζητήματα των προβλημάτων χωροθέτησης σταθμών ανεφοδιασμού και εντοπίζονται κρίσιμοι παράγοντες για την εξεύρεση λύσεων. Ωστόσο, λόγω του γεγονότος ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (Battery Electric Vehicles) και τα υβριδικά οχήματα βενζίνης-ρεύματος (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) έχουν πιο ώριμες τεχνολογίες που παρουσιάζουν μεγαλύτερο βαθμό διείσδυσης στην αγορά, ένα μεγάλο μέρος της μελέτης αναφέρεται γενικά στο πρόβλημα χωροθέτησης τέτοιων εγκαταστάσεων. Ωστόσο, οι βασικές αρχές της μοντελοποίησης των προβλημάτων χωροθέτησης είναι κοινές σε όλες τις παραπάνω τεχνολογίες.
Appears in Collections:Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nemertes_Nomikos(mba).pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.