Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11569
Title: Η αντιληπτή προσωποκεντρική στάση του εκπαιδευτικού και η σύνδεσή της με το ψυχολογικό κλίμα στη τάξη και τη σχολική επίδοση των μαθητών
Other Titles: Teacher's person-centered attitude, as perceived by the students and its relation to the psychological climate of the classroom and the academic achievement of the student
Authors: Χασιώτη, Μαρία
Keywords: Προσωποκεντρική στάση
Εκπαιδευτικοί
Ψυχολογικό κλίμα
Ακαδημαϊκά επιτεύγματα
Keywords (translated): Person-centered attitude
Teachers
Psychological climate
Academic achievements
Abstract: Το θέμα της εργασίας μας αναφέρεται στην προσωποκεντρική στάση του εκπαιδευτικού, όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από τους μαθητές, και στη σχέση της με το ψυχολογικό κλίμα της σχολικής τάξης, το ακαδημαϊκό επίτευγμα του μαθητή στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων του. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνηθούν : α) οι αντιλήψεις των μαθητών για την προσωποκεντρικότητα ή μη του εκπαιδευτικού τους, β) η σύνδεση της ,αντιληπτής από τους μαθητές, προσωποκεντρικής στάσης του εκπαιδευτικού με τη σχολική επίδοση του μαθητή και το ψυχολογικό κλίμα της τάξης και γ) σε ποιο βαθμό η σχέση της προσωποκεντρικής προσέγγισης του εκπαιδευτικού με το ακαδημαϊκό επίτευγμα του μαθητή διαμεσολαβείται από το μορφωτικό επίπεδο των γονέων του. Η έρευνα διεξήχθη σε 364 μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης σε σχολεία του νομού Αχαΐας και ως ερευνητικό «εργαλείο» χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα ερευνητικά μας ευρήματα δείχνουν ότι οι μαθητές αντιλαμβάνονται τους εκπαιδευτικούς τους ως προσωποκεντρικούς κάτι το οποίο συνδέεται και με το πώς αντιλαμβάνονται το ψυχολογικό κλίμα που επικρατεί στην τάξη τους. Επίσης, η προσωποκεντρική προσέγγιση του εκπαιδευτικού φάνηκε να επηρεάζει την ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών στο μάθημα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Τέλος, το μορφωτικό επίπεδο των γονέων δε φάνηκε να αποτελεί διαμεσολαβητικό παράγοντα στην προσωποκεντρική σχέση δασκάλου- μαθητή και ακαδημαϊκού επιτεύγματος του δεύτερου.
Abstract (translated): This study refers to the teacher's person-centered attitude, as perceived by the students and to its relation to the psychological climate of the classroom, the academic achievement of the student in Language and Mathematics, and the educational level of his parents. The aim of the study was to investigate: a) student’s perception of their teacher person-centered attitude or not, b) the connection of teacher’s person-centered attitude with the school performance of the student and classroom climate, as it is perceived by the students, and c) to what extent the relationship between the teacher's person-centered approach and the academic achievement of the student is mediated by the educational level of his / her parents. The study was comprised of 364 students of fifth and sixth grade, of the Prefecture of Achaia. A questionnaire was used as a research tool. It was found that students perceive their teachers as person-centered, which is also related to how they perceive the psychological climate that prevails in their classroom. Furthermore, teacher’s person-centered approach seemed to affect student’s academic performance in Language and Mathematics. Finally, the educational level of parents did not seem to be a mediating factor in the teacher-student person – centered relationship and the academic achievement of the latter.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ_ΧΑΣΙΩΤΗ_ΜΑΡΙΑ_.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons