Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11685
Title: Η εικόνα των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ για τους μαθητές τους : η περίπτωση της Πάτρας
Other Titles: Vocational education teacher's representations on their students
Authors: Καλύβας, Σωτήρης
Keywords: Εκπαιδευτικοί
Μαθητές
ΕΠΑΛ
Κεφάλαιο
Πεδίο
Φύλο
Keywords (translated): Teachers
Students
Vocational high schools
Habitus
Capital
Field
Gender
Abstract: Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ΕΠΑΛ, για τους μαθητές τους. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται προσπάθεια να προκύψουν συμπεράσματα για το κοινωνικό, οικονομικό και οικογενειακό υπόβαθρο των παιδιών αυτών και για το κατά πόσον αυτό επηρεάζει τις επιδόσεις αλλά και την εν γένει στάση τους απέναντι στο σχολείο, πάντα κατά τη γνώμη των καθηγητών τους. Επίσης διερευνάται η γνώμη τους για τα περιθώρια εξέλιξης των μαθητών αυτών, πάντα με δεδομένη την κοινωνική τους προέλευση. Τέλος διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών, ως προς τις όποιες έμφυλες διαφοροποιήσεις του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού. Η έρευνα είναι μία μελέτη περίπτωσης και συγκεκριμένα αφορά τη γνώμη των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ του Ν. Αχαΐας. Τα ερευνητικά εργαλεία ήταν συνδυασμός δύο πιλοτικών ημιδομημένων συνεντεύξεων και 122 ερωτηματολογίων σχεδόν από όλα τα ΕΠΑΛ της Αχαΐας και η έρευνα πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του2017. Θεωρητικό εργαλείο για την ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι η θεωρία της πρακτικής του Bourdieu, κύριες έννοιες της οποίας χρησιμοποιούμε για να προσεγγίσουμε θεωρητικά τα ευρήματά μας είναι το habitus, το πεδίο (champ), το κεφάλαιο (capital), καθώς επίσης και η συμβολική κυριαρχία ως προς το φύλο. Βασικά ευρήματα της έρευνας μας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ πιστεύουν ότι οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών τους, δεν οφείλονται τόσο σε γνωστικές αδυναμίες, όσο στο αρνητικό πρωτογενές habitus και στο χαμηλό πολιτιστικό κεφάλαιο που φέρουν, ενώ προσπαθούν να επενδύσουν στη θέση που καταλαμβάνουν στο κοινωνικό πεδίο του σχολείου και αξίζουν μία καλύτερη εξέλιξη από αυτή που προδιαγράφεται για αυτούς λόγω της κοινωνικής αναπαραγωγής. Επίσης διαπιστώνουν, έμφυλες διαφοροποιήσεις ως προς τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές των μαθητών.
Abstract (translated): The present study attempts to investigate the views of the teachers serving in the Vocational High School, for their pupils. In particular, attempts are made to draw conclusions about the social, economic and family background of these children and on how this affects their performance, but also their general attitude towards school, always in the opinion of their teachers. They are also consulted about the margins of these pupils, given their social origin. Finally, the views of teachers are investigated as to the gender variations of the particular student population. The research is a case study and specifically concerns the opinion of the teachers of the Vocational High Schools of the region of Achaia. The research tools were a combination of two pilot semi-structured interviews and 122 questionnaires from almost all Vocational High Schools in Achaia and the survey was conducted in December2017. The theoretical tool for analyzing the results, is the theory of Practice by Bourdieu, the main concepts of which we use to theoretically approach our findings are habitus, field (champ), capital, as well as symbolic dominance concerning gender. The main findings of our research are that Vocational High School teachers believe that their pupils' poor performance is not due to cognitive weaknesses but to negative primary habitus and to the low cultural capital they carry, while they attempt to invest in the position they occupy in the social field of the school and they deserve a better development than that prescribed for them due to social reproduction. They also find gendered variations in student interests and attitudes.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-ΚΕΙΜΕΝΟ (ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ).pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.