Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11688
Title: Απόψεις γονέων για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας μέσα από την εφαρμογή σχετικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο
Other Titles: Parents' views on school-family collaboration through the implementation of relevant activities in kindergarten
Authors: Αγγελοπούλου, Ευανθία
Keywords: Συνεργασία σχολείου-οικογένειας
Γονεϊκή εμπλοκή
Μάθηση στο σπίτι
Απόψεις γονέων
Keywords (translated): School-family collaboration
Parental involvement
Home learning
Parent's views
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των γονέων για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας μέσα από την εφαρμογή σχετικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται πρώτον, οι απόψεις των γονέων για το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου πριν και μετά την εμπλοκή τους στο πρόγραμμα συνεργασίας σχολείου οικογένειας, δεύτερον κατά πόσο οι γονείς αντιλαμβάνονται καλύτερα τα περιεχόμενα και τις διαδικασίες που περιλαμβάνονται στις μαθησιακές περιοχές με τις οποίες ασχολήθηκαν στο πρόγραμμα και τρίτον, πώς αξιολογούν οι γονείς τις πρακτικές επικοινωνίας που αξιοποιούνται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα πρόγραμμα συνεργασίας σχολείου-οικογένειας εμπλέκοντας συνολικά 25 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας (4-5 ετών) που φοιτούσαν σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό σε προάστιο της Πάτρας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Η συλλογή των δεδομένων της έρευνας στηρίχτηκε κυρίως στις απαντήσεις των γονέων σε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού τύπου πριν και μετά τη συμμετοχής τους στο πρόγραμμα συνεργασίας σχολείου-οικογένειας. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι γονείς, μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα συνεργασίας, συνειδητοποίησαν α) το περιεχόμενο του σκοπού της εκπαίδευσης του νηπιαγωγείου και γνώρισαν και άλλες διαστάσεις της εκπαίδευσης πέραν της ψυχαγωγικής και β) τα οφέλη της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας που αποκομίζουν τα παιδιά και οι ίδιοι. Επίσης, το πρόγραμμα βοήθησε σε σημαντικό βαθμό τους γονείς να κατανοήσουν περιεχόμενα και διαδικασίες που περιλαμβάνονται στις μαθησιακές περιοχές με τις οποίες ασχολήθηκαν στο πρόγραμμα και συγκεκριμένα στη γλώσσα και στα μαθηματικά. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι, μέσα από την αξιολόγηση των πρακτικών επικοινωνίας του προγράμματος συνεργασίας οικογένειας-νηπιαγωγείου, οι γονείς έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από τον τρόπο επικοινωνίας με τη νηπιαγωγό και δεν αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα στη μεταξύ τους συνεργασία. Μέσα από την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα αναδεικνύοντας τη θετική στάση των γονιών για ουσιαστική συνεργασία και καλύτερη επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς.
Abstract (translated): The purpose of this study is to explore the parents' perceptions of school-family collaboration through the implementation of relevant activities in kindergarten. More specifically, parents' views on the pre-school program before and after their involvement in the family school collaboration program are examined, secondly, whether parents are better aware of the contents and procedures included in the learning areas with which they were involved in the program and third, how parents assess the communication practices used in the program. For this purpose, a school-family collaboration program was designed and implemented involving a total of 25 parents of preschool children (4-5 years) attending a private kindergarten in a suburb of Patras during the academic year 2016-2017. The collection of survey data was mainly based on parents' answers to a questionnaire with open-ended questions before and after their participation in the school-family collaboration program. The findings of the survey showed that parents, after participating in the collaboration program, realized (a) the content of the aim of the nursery school education and learned other dimensions of education beyond recreation and (b) the benefits of school-family collaboration children and themselves. Also, the program helped parents to understand the contents and processes involved in the learning areas with which they were involved in the program, specifically language and mathematics. Finally, it was found that, through the assessment of the communication practices of the kindergarten co-operation program, the parents were completely satisfied with the way they were communicating with the kindergarten teacher and did not encounter a problem in their collaboration. Through the qualitative analysis of the data, encouraging results have emerged, highlighting the positive attitude of parents for effective collaboration and better communication with teachers.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons