Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11697
Title: Η "κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας" ως ιδεολογική κατασκευή και οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση : η πρόκληση της ορθολογικότητας
Other Titles: Knowledge and information society as an ideological construction and ICT in education : the challenge of a critical-rational approach
Authors: Ravanis, Konstantinos
Keywords: Κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας
Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση
Keywords (translated): Knowledge and information society
ICT in education
Source: Social Science Tribune
Abstract: Στην εργασία αυτή πραγματοποιείται μια προσέγγιση στο ζήτημα των εφαρμογών των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Κατ’ αρχάς συζητείται η εμφάνιση και η διάδοση των αντιλήψεων που σχετίζονται με την "κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας". Στη συνέχεια στο πλαίσιο μιας ορισμένης θεώρησης για την "κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας" αναζητείται η σχέση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας με την εκπαίδευση. Για τη σχέση αυτή διακρίνονται τρεις προσεγγίσεις: α) Η τεχνοκρατική-ανιστορική προσέγγιση, β) Η ορθολογική-μεταρρυθμιστική προσέγγιση και γ) Η κριτική-ορθολογική προσέγγιση. Αφού παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά αυτών των προσεγγίσεων, εντοπίζονται διάφορες ορθολογικές και ανορθολογικές όψεις των εφαρμογών των ψηφιακών προτάσεων για την εκπαίδευση, όπως ανιχνεύονται σε σχετικά κείμενα.
Abstract (translated): In this paper is related an approach in the question of applications of Information and Communication Technologies in the education. Firstly are discussed the appearance and the distribution of ideas that is related with the “information and knowledge society”. Then, in the frame of certain regard for the “information and knowledge society”, is sought the relation of Information and Communication Technologies with the education. For this relation are distinguished three approaches: a) The technocratic-unhistorical approach, b) The national-reformative approach, and c) The critical-rational approach. After are presented the basic characteristics of these, are located various rational and irrational aspects of applications of digital proposals in the education, as they are detected in the relative texts.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Δημοσ. Π.Π. σε περιοδικά)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2006 Ravanis - ICT in Education.pdf615.08 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons