Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11709
Title: Η τέχνη και ο πολιτισμός ως μέσα (δια)πολιτισμικής αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες
Other Titles: Art and culture as means of (inter)cultural education at preschool education through interdisciplinary activities
Authors: Κωστοπούλου, Αγγελική
Keywords: Τέχνη
Πολιτισμός
(Δια)πολιτισμική αγωγή
Διδακτική παρέμβαση
Keywords (translated): Art
Culture
(Inter)cultural education
Didactical approach
Abstract: Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών. Στόχος της είναι να διερευνήσει εάν και πώς η Τέχνη και ο Πολιτισμός θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως μέσα (Δια)πολιτισμικής Αγωγής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Όσον αφορά στο ερευνητικό της μέρος, σχεδιάζεται, υλοποιείται σε νηπιαγωγείο και αξιολογείται μια διδακτική παρέμβαση στα πλαίσια της έρευνας δράσης που έχει οργανωθεί με βάση το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας και παίρνει αφορμή από τον Πολιτισμό και τις διάφορες μορφές Τέχνης. Εν τέλει, προτείνεται ότι η Τέχνη και ο Πολιτισμός πρέπει να προσεγγίζονται διαπολιτισμικά από την προσχολική ηλικία, καθώς μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες τα παιδιά θα μπορέσουν α) να αποδυναμώσουν τα όποια στερεότυπα και προκαταλήψεις φέρουν σχετικά με τη διαφορετικότητα (χρώμα, γλώσσα, πολιτισμική εμφάνιση) και την πολιτισμική ετερότητα και β) να διαμορφώσουν μια ισχυρή διαπολιτισμική ταυτότητα.
Abstract (translated): The present thesis was written in the framework of master studies at the Department of Educational Science and Early Childhood Education of the University of Patras. Aims to investigate if and how Art and Culture could be the means of (Inter)cultural Education at preschool children. Concerning the research, a didactical approach in the framework of action research based on the theory analyzed and different forms of Art and Culture is planned, conducted in a pre-school class and evaluated. We conclude that Art and Culture should be taught following an intercultural approach at an early age, since, through interdisciplinary activities, children will be able to a) weaken their stereotypes and prejudices about diversity (color, language, external cultural appearance) and cultural alterity and b) build a strong intercultural identity.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ_ΑΓΓΕΛΙΚΗ_ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.PDF8.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.