Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11795
Title: Διαχείριση της τάξης και αυτο-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Other Titles: Classroom management and self-efficacy of primary school teachers
Authors: Δημοπούλου, Αθανασία
Keywords: Διαχείρισης τάξης
Αυτο-αποτελεσματικότητα
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί
Keywords (translated): Classroom management
Self-efficacy
Primary school
Teachers
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να μελετήσει τις προσεγγίσεις που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να διαχειριστούν τη διδασκαλία και τη συμπεριφορά των μαθητών εντός της τάξης. Επίσης, μέσα στους σκοπούς της έρευνας είναι ο εντοπισμός του επιπέδου αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, δηλαδή του επιπέδου που αισθάνονται ικανοί να διδάσκουν, να διαχειρίζονται την τάξη τους και να εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές τους στη μαθησιακή διαδικασία με αποτελεσματικό τρόπο. Εν συνεχεία, γίνεται προσπάθεια να μελετηθεί η ύπαρξη πιθανών σχέσεων ανάμεσα στο επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών και στις προσεγγίσεις διαχείρισης της τάξης τους, ενώ ακόμα εξετάζονται οι πιθανές σχέσεις των δύο αυτών μεταβλητών με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, και συγκεκριμένα με το φύλο, το επίπεδο σπουδών και τη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών. Τους συμμετέχοντες της έρευνας αποτέλεσαν 152 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από την ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων προέκυψε πως οι εκπαιδευτικοί της έρευνας ακολουθούν πιο παρεμβατικές προσεγγίσεις για τη διαχείριση της συμπεριφοράς μέσα στη τάξη, ενώ ακολουθούν λιγότερο παρεμβατικές προσεγγίσεις προκειμένου να διαχειριστούν τη διδασκαλία. Ακόμα, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα είχε αρκετά υψηλό επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας. Αναφορικά με τις σχέσεις ανάμεσα στις προσεγγίσεις και το επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, εντοπίστηκε αρνητική συσχέτιση μεταξύ των δύο αυτών μεταβλητών, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερο επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας χρησιμοποιούσαν λιγότερο παρεμβατικές προσεγγίσεις στη διαχείριση της τάξης τους. Μια πιο διεξοδική ανάλυση των δεδομένων εντόπισε, όμως, θετική συσχέτιση ανάμεσα στο επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας και τη προσέγγιση των εκπαιδευτικών στη διαχείριση της συμπεριφοράς. Τέλος, από τα εξεταζόμενα δημογραφικά χαρακτηριστικά, η διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών βρέθηκε να συσχετίζεται θετικά με τις προσεγγίσεις που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί για τη διαχείριση της διδασκαλίας τους και την αυτό-αποτελεσματικότητα τους για τη διαχείριση της τάξης.
Abstract (translated): This paper attempts to study the Behavioral and Instructional Management approaches of Primary school teachers. Furthermore, it aims to identify their level of teacher self-efficacy, in other words the level that they feel capable of teaching, managing their classroom and engaging the students in an effective way. Another purpose of the study is to explore the relationship between classroom management approaches and teacher self-efficacy, as well as the relationship between the aforementioned variables and the demographical characteristics of the teachers, and specifically the gender, the educational qualifications and their teaching experience. Survey participants were 152 primary school and kindergarten teachers. The findings of this study demonstrated that the teachers follow intervention approaches on behavioral management of their classroom, but they prefer non-intervention/interactional approaches in order to manage their instruction. Also, the majority of the teachers in this study were found to express high levels of self-efficacy. In respect of the relationship between the classroom management approaches and the level of self-efficacy of the teachers, results revealed a negative statistical relationship between these two variables. This means that the teachers with a higher level of self-efficacy prefer less intervention approaches on classroom management. However, a deeper analysis of the data indicated a positive significant relationship between the level of self-efficacy and the behavioral management approach. Finally, from the aforementioned demographical characteristics, teaching experience had a statistical significance with the instructional management approach of the teachers and their self-efficacy concerning the classroom management.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δημοπούλου-Διπλωματική.pdfΜεταπτυχιακή Εργασία1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons