Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11838
Title: Intergenerational mobility in schooling : Greece 1971-2011
Other Titles: Η διαγενεακή κινητικότητα στην εκπαίδευση : Ελλάδα 1971-2011
Authors: Τριανταφύλλης, Φώτιος
Keywords: Educational inequality
School participation
Intergenerational mobility
Keywords (translated): Εκπαιδευτική ανισότητα
Συμμετοχή στο σχολείο
Διαγενεακή κινητικότητα
Abstract: In this dissertation, it is examined the intergenerational mobility in schooling in Greece for the period 1971-2011. The study of intergenerational educational mobility has become vital in recent years as it considerably influences on the changes that occur in the social space and demonstrates the dynamics of national economies. On the whole, if the educational level of one generation is the reason of next generation’s education then education not only does it produce results for the current generation, but also relates to the next generation’s outcome in education. Aiming to capture the changes in educational mobility across generations, I focus on the educational participation of boys and girls aged 13-14 and 16-17 by census year. Specifically, I investigate to what extent the school participation was influenced by the parental background, family and household characteristics as well as the quantity of school resources. Finally, I conclude that education has become more accessible to boys and girls from any socioeconomic background over the years.
Abstract (translated): Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η διαγενεακή κινητικότητα για εκπαίδευση στην Ελλάδα, για την χρονική περίοδο 1971-2011. Η μελέτη της κινητικότητας για εκπαίδευση μεταξύ γενεών είναι μείζονος σημασίας τα τελευταία χρόνια, καθώς επιδρά στις αλλαγές στον κοινωνικό χώρο αλλά και την δυναμική των εθνικών οικονομιών. Γενικά, αν το εκπαιδευτικό επίπεδο μιας γενιάς είναι αιτία για την εκπαίδευση της επόμενης, τότε η εκπαίδευση δεν παράγει αποτελέσματα μόνο για την παρούσα γενιά, αλλά επιπλέον σχετίζεται με το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα της επόμενης. Στοχεύοντας στην ερμηνεία των αλλαγών στην κινητικότητα για εκπαίδευση ανά γενιά, εστιάζω στη συμμετοχή των αγοριών και των κοριτσιών ηλικίας 13-14 και 16-17 στο σχολείο για κάθε έτος απογραφής. Συγκεκριμένα, εξετάζω σε ποιο βαθμό η συμμετοχή στο σχολείο επηρεάστηκε από τα χαρακτηριστικά των γονέων, της οικογένειας, του νοικοκυριού καθώς και από το ύψος των εκπαιδευτικών πόρων. Τελικά, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι με την πάροδο του χρόνου η εκπαίδευση έγινε πιο προσβάσιμη για τα αγόρια και τα κορίτσια από οποιοδήποτε κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο.
Appears in Collections:Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TriantafillisFotios.pdf919.2 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons