Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/11954
Title: Τα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια στο προαύλιο του ελληνικού δημοτικού σχολείου
Other Titles: Rough and tumble play at the Greek primary school yard
Authors: Ρόμπολα, Χριστίνα
Keywords: Παιχνίδι
Μαθητές
Εκπαιδευτικοί
Keywords (translated): Play
RoughandTumble
Habitus
Pierre Bourdieu
George Herbert Mead
Students
Teachers
Abstract: Το θέμα της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των σκληρών και δυναμικών παιχνιδιών, γνωστών στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία ως παιχνίδια Rough and Tumble (R&T). Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνηθούν: α) τα είδη των σκληρών και δυναμικών παιχνιδιών στα οποία επιδίδονται οι μαθητές του ελληνικού Δημοτικού Σχολείου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, β) οι απόψεις των μαθητών που επιδίδονται στα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια και γ) οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια που έχουν παρατηρήσει στο προαύλιο του σχολείου που εργάζονται. Η έρευνα βασίστηκε κυρίως στο θεωρητικό πλαίσιο του Pierre Bourdieu και του George Herbert Mead. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση τεσσάρων ερευνητικών «εργαλείων» τα οποία ήταν τα εξής: Ένα φύλλο παρατήρησης στο οποίο καταγράφηκαν τα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια στα οποία επιδίδονταν οι μαθητές. Ένα ακόμα φύλλο παρατήρησης στο οποίο σημειώνονταν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια και δύο οδηγοί ημιδομημένης συνέντευξης, ένας που απευθυνόταν προς τους μαθητές και ένας προς τους εκπαιδευτικούς. Πραγματοποιήθηκε επίσης τριγωνοποίηση δείγματος και τριγωνοποίηση ως προς τις μεθόδους. Μέσα από τα ευρήματα της εργασίας φάνηκε ότι τα παιδιά επιδίδονταν σε όλα τα μελετώμενα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια. Τα αγόρια επιδίδονταν περισσότερο σε πιο σκληρές μορφές παιχνιδιών, ενώ δεν καταγράφηκε διαφορά στα φύλα στις πιο ήπιες μορφές σκληρών και δυναμικών παιχνιδιών. Ακόμα, οι μαθητές δήλωσαν ότι είχαν φιλικές σχέσεις με τους συμπαίκτες τους στα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια και επιδίδονταν σε αυτά με ευαρέσκεια. Οι τραυματισμοί που καταγράφηκαν στα σκληρά και δυναμικά παιχνίδια ήταν ελάχιστοι. Από τις συνεντεύξεις με τους εκπαιδευτικούς αποκαλύφθηκε ότι αυτοί διάκεινται αρνητικά απέναντι στις σκληρές μορφές των σκληρών και δυναμικών παιχνιδιών, τα οποία χαρακτήρισαν ως επιθετικά. Οι ίδιοι τόνισαν ότι παρεμβαίνουν και διακόπτουν τις σκληρές μορφές των σκληρών και δυναμικών παιχνιδιών, εύρημα που δεν επιβεβαιώθηκε από τις συνεντεύξεις με τους μαθητές και από την παρατήρηση, αφού αυτοί παρενέβησαν κάνοντας λεκτικές παρατηρήσεις, δίχως να σταματήσουν το παιχνίδι των μαθητών. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι διακόπτουν τις σκληρές μορφές των παιχνιδιών αυτών φοβούμενοι τον κίνδυνο τραυματισμού, και τούτο παρότι μέσα από την παρατήρηση και τις συνεντεύξεις των μαθητών προέκυψε ότι οι τραυματισμοί προέρχονταν κυρίως από τις πιο ήπιες μορφές παιχνιδιών.
Abstract (translated): The topic of this research was the study of the Rough and Tumble play (R&T). The aim of this research was to be investigated: a) the types of R&T play in which the students of the Greek Primary School participate during the recess, b) the perceptions of the students who participate at the R&T play and c) the perceptions of the teachers in relation to R&T play that they have observed in the school yard in which they work. The research was mainly based on the theoretical framework of Pierre Bourdieu and George Herbert Mead. Τhe data collection was made by the use of four research tools which were: An observation sheet in which was recorded the R&T play in which students participated. Another observation sheet in which was written down the reaction of teachers in relation to R&T play and the two guides of semi-structured interview, the one was addressed to the students and the other to the teachers. Methodological and sample triangulation was also done. Through the research’s findings was shown that the kids participated in all the studied R&T plays. The boys participated more in tougher types of play, while it was not observed any differences between the genders in the more mild types of R&T play. Furthermore, the students stated that they had friendly relations with their teammates in the R&T play and participated in that with gratification. The injuries recorded in R&T play were very few. From the interviews with the teachers was revealed that they were negative towards the rough types of R&T play, which were also characterized as aggressive. They also emphasized that they intervene and interrupt the rough types of R&T play. This finding that was not confirmed from the students’ interviews and from the observation, as they intervened making verbal remarks without ceasing the students’ play. Additionally, the teachers stated that they interrupt the rough forms of this play being afraid of the danger of injuring. Even though, through the observation and the students’ interviews was found that the injuries were emerged mainly from the more mild types of play.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nemertes_Robola(teeapi).pdf4.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons