Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/12093
Title: Αξιοποίηση της μεθοδολογίας STEM για τη διδασκαλία της δειγματοληψίας και του φαινομένου του μεταισθήματος του ανθρώπινου οφθαλμού
Other Titles: Utilization of STEM methodology for teaching persistence of vision and the sampling function of the human eye
Authors: Στεργιοπούλου, Μαρία
Keywords: Ανθρώπινος οφθαλμός
Μεταίσθημα
Μετείκασμα
Εκπαιδευτική ρομποτική
Keywords (translated): STEM
Human eye
Persistence of vision
Educational robotics
Arduino
Abstract: Πολλά πράγματα γύρω μας τα ερμηνεύουμε προσδίδοντάς τους κίνηση και, έτσι, νόημα, όπως είναι μια κινηματογραφική ταινία. Αυτό το γεγονός στηρίζεται σε ένα «ελάττωμα» της λειτουργίας του ματιού, το οποίο αναφέρεται ως μεταίσθημα/ μετείκασμα. Το θέμα της παρούσας εργασίας εστιάζει στον σχεδιασμό μιας διδακτικής παρέμβασης για τη διδασκαλία και την ανάλυση του φαινομένου. Συγκεκριμένα, επιχειρείται η ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων STEM με σκοπό τον προσανατολισμό των μαθητών στην κατανόηση της λειτουργίας του ανθρώπινου οφθαλμού και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη δειγματοληψία του και το μεταίσθημα. Επιμέρους στόχοι εστιάζουν στο να διαπιστώσουν οι συμμετέχοντες πειραματικά τα διάφορα αποτελέσματα του φαινομένου, όπως, για παράδειγμα, η σύνθεση των βασικών χρωμάτων στον τροχό του Νεύτωνα, τη λειτουργία των κινούμενων σχεδίων και κατ ́ επέκταση του κινηματογράφου ή, ακόμα, και την αντίληψη αντικειμένων ως «στάσιμα», ενώ στην πραγματικότητα κινούνται. Η εν λόγω εργασία απευθύνεται σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν αποφοιτήσει ή φοιτούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με σκοπό να μελετηθεί, πρωτίστως, η επίτευξη καθορισμένων διδακτικών στόχων για την αξιολόγηση της παρέμβασης, αλλά και των χρησιμοποιηθέντων εργαλείων (μικροελεγκτής Arduino). Τέλος, σκοπός είναι και η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με το Arduino ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας, αλλά και της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε (STEM), ως πρόταση μελλοντικής εφαρμογής.
Abstract (translated): Many things around us are given sense through the explanation of motion, like a movie at the cinema. This fact is based on a “drawback” of the eye's function, referred to as “persistence of vision”. This paper focuses on designing an educational intervention for teaching and analyzing this phenomenon. In particular, STEM training activities are being developed to guide learners in understanding the functioning of the human eye and especially its sampling function and the “persistence of vision”. Its objectives focus on experimentally studying the various effects of the phenomenon, such as, for example, the combination of the basic colors in Newton's wheel, animation, or even the way moving objects seem motionless. This work was addressed to 32 pre-service teachers who have graduated or are studying in higher education. This is in order to study the success of pre-defined learning objectives for the evaluation of the intervention and the used tools (Arduino microcontroller). Finally, the aim of this paper is to explore the views of pre-service teachers about Arduino as learning and teaching tool, but also their views about the followed methodology (STEM) as a proposal for future implementation.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μεταπτυχιακή εργασία_Στεργιοπούλου Μαρία.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons