Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/12731
Title: Airline crew scheduling
Authors: Καλογερίδης, Βασίλειος
Keywords: Ζεύξη πληρώματος
Εκχώρηση πληρώματος
Αεροπορική βιομηχανία
Keywords (translated): Air crew pairing
Air crew assignment
Airline industry
Abstract: Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών το μέγεθος και η πολυπλοκότητα των προβλημάτων προγραμματισμού πτήσεων και πληρωμάτων, στην αεροπορική βιομηχανία, έχουν αυξηθεί και οι αεροπορικές εταιρείες επενδύουν στην εύρεση αυτοματοποιημένων μαθηματικών διαδικασιών ως πρακτική αναγκαιότητα για την επίλυση των εν λόγω προβλημάτων. Είναι γεγονός ότι ο κλάδος των αερογραμμών αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα προγραμματισμού σε σχέση με τις υπόλοιπες βιομηχανίες καθώς το πρόβλημα προγραμματισμού του πληρώματος περιλαμβάνει τη βέλτιστη κατανομή των πληρωμάτων στις πτήσεις με κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση του κόστους. Ο προγραμματισμός του πληρώματος (Crew Scheduling), δηλαδή η κατασκευή χρονοδιαγραμμάτων εργασίας για τα μέλη του πληρώματος, συχνά δεν είναι ένα τετριμμένο καθήκον, αλλά ένα περίπλοκο παζλ. Το έργο είναι περίπλοκο με κανόνες, περιορισμούς και προτιμήσεις. Ως εκ τούτου, μη αυτόματες λύσεις καθώς και λύσεις από τα τυποποιημένα πακέτα λογισμικού δεν είναι πάντα επαρκείς σε σχέση με την ποιότητα και το χρόνο λύσης. Βελτίωση της συνολικής ποιότητας επίλυσης καθώς και ο χρόνος λύσης μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για πολλούς οργανισμούς – αεροπορικές εταιρίες. Τα πεδία των δραστηριοτήτων έρευνας και βελτιστοποίησης των λύσεων, ασχολούνται όχι μόνο με τη μαθηματική μοντελοποίηση προβλημάτων προγραμματισμού αλλά και με την ανάπτυξη εξειδικευμένων μεθόδων λύσης για αυτές μαθηματικά μοντέλα (πχ Γενετικοί κι Ευρετικοί Αλγόριθμοι). Η παρούσα Διπλωματική Εργασία (Δ.Ε) αποτελείται από δύο μέρη. Στο Πρώτο Μέρος, το οποίο αποτελεί το θεωρητικό μέρος της Δ.Ε, περιγράφεται η φύση του προβλήματος προγραμματισμού στην αεροπορική βιομηχανία, δίνονται και αναλύονται ορισμοί για την καλύτερη κατανόηση του προβλήματος και παρουσιάζονται τρόποι επίλυσής του. Αναλύεται σε θεωρητικό επίπεδο το πρόβλημα δημιουργίας ζεύξεων πληρωμάτων καθώς και το πρόβλημα εκχώρησης πληρωμάτων. Τέλος, για την καλύτερη κατανόηση του προβλήματος παρουσιάζεται ένα παράδειγμα προγραμματισμού πτήσεων σε μια αεροπορική εταιρία. Στο Δεύτερο Μέρος, το οποίο αποτελεί το πρακτικό μέρος της Δ.Ε, παρουσιάζεται η επίλυση των μαθηματικών μοντέλων του προβλήματος το οποίο έχει αναπτυχθεί από το συγγραφέα και η εφαρμογή του σε ένα πακέτο δεδομένων. Τέλος, η Διπλωματική Εργασία κλείνει με την παρουσίαση των γενικών συμπερασμάτων της μελέτης και προτάσεις για μελλοντική μελέτη. Για την εκπόνηση της Διπλωματικής Εργασίας (Δ.Ε) χρησιμοποιήθηκαν Πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης (primary sources), όπως πανεπιστημιακά βιβλία, περιοδικά κι επιστημονικές έρευνες καθώς και Δευτερογενείς πηγές πληροφόρησης (secondary sources), όπως το Διαδίκτυο κι άρθρα από εφημερίδες. Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται αναλυτικά οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν σύμφωνα με το σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών Harvard.
Abstract (translated): Over the last decades, the size and complexity of flight and crew scheduling problems, in the aviation industry, have increased and airlines are investing in automated math processes as a practical necessity to solve this problem. It is a fact that the airline industry faces the biggest planning problem with the rest of the industries as the crew planning problem involves the optimal distribution of crews to flights with the main purpose of cost minimizing. Crew Scheduling, the creation of crew schedules, is often not a trivial task, but a complicated puzzle. The project is complicated by rules, constraints and preferences. Therefore, manual solutions as well as solutions from standard software packages are not always adequate in terms of quality and time of solution. Improving overall resolution quality and time for solution can be vital for many airlines. The fields of research and optimization of solutions are concerned not only with the mathematical modeling of programming problems but also with the development of specialized solutions for mathematical models (Genetic and Heuristic Algorithms). This Thesis consists of two (2) Parts. In the First Part, which is the theoretical part of the thesis, the nature of the programming problem in the aviation industry is described, definitions are devised to better understand the problem and how to solve it. Finally, for a better understanding of the problem, there is an example of flight scheduling in an airline. In Part two, which is the practical part of the thesis, a mathematical model of problem solving is presented, which has been developed by the author and its application in a data package. Finally, the Thesis ends with the presentation of the general conclusions of the study and proposals for future study. Primary sources such as university books, magazines and scientific researches as well as Secondary sources of information such as the Internet and newspaper articles were used for the development of the Thesis. At the end of the paper we analyze the sources used according to the Harvard bibliographic report system.
Appears in Collections:Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Airline Crew Scheduling.pdf3.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons