Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/12812
Title: Αύξηση άντωσης λόγω εμφύσησης (φαινόμενο Coanda) στην πάνω επιφάνεια ελλειπτικής καμπύλης
Other Titles: Lift increase generated by blowing on an elliptical surface
Authors: Συμεωνίδης, Χριστόδουλος
Keywords: Εμφύσηση
Άντωση
Πτέρυγα αεροσκάφους
Keywords (translated): Jet
Lift
Aircraft wing
Abstract: Η αύξηση της παραγόμενης άντωσης και η μείωση της παραγόμενης οπισθέλκουσας σε αεροσκάφη που κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες είναι σημαντική καθώς πέραν της βελτίωσης των χαρακτηριστικών πτήσης, επιτρέπεται και η χρήση αεροσκαφών σε περιπτώσεις που ήταν δύσκολο ή και αδύνατο υπο κανονικές συνθήκες, όπως π.χ. σε περιπτώσεις αεροδιαδρόμων μικρού μήκους. Η ανάγκη σύντομης απογείωσης και προσγείωσης (STOL) καθίσταται εμφανής στην πολιτική αεροπορία, ενώ αποτελεί ήδη ένα τρόπο λειτουργίας για στρατιωτικούς κλάδους. Η αεροδυναμική σήραγγα και οι δοκιμές πτήσης έδειξαν ότι τα αεροσκάφη USB είναι ικανά να παράγουν μέγιστους συντελεστές ανύψωσης κοντά στις 10. Αυτή η τεχνολογία έχει αποδειχθεί με επιτυχία στο παρελθόν σε πειραματικά και ερευνητικά αεροσκάφη. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση της χρήσης της εμφύσησης μέσω ακροφύσιου για την ανάπτυξη άντωσης σε πτέρυγες αεροσκαφών. Η παρούσα εργασία εξετάζει βιβλιογραφικά και πειραματικά τη χρήσης της εμφύσησης αέρα για την ανάπτυξη άντωσης σε πτέρυγες αεροσκαφών. Εξετάζεται η σχετική θεωρία και παρουσιάζονται και αναλύονται τα σχετικά μοντέλα που έχουν προταθεί στην σχετική βιβλιογραφία. Σε σχέση με το πειραματικό μέρος της εργασίας, μοντέλο ελλειπτικής ημιπτέρυγας δημιουργείται σε αντίστοιχο σχεδιαστικό πρόγραμμα, και σε αυτό τοποθετείται μια σειρά εμφυσητήρων. Η εργασία εξετάζει το κατά πόσο είναι δυνατή η επίτευξη μεγαλύτερης άντωσης από την εμφύσηση στην άνω επιφάνεια ελλειπτικής πτέρυγας αέρα μεγάλης ταχύτητας. Η πειραματική μελέτη λαμβάνει χώρα υπολογιστικά με την χρήση του πακέτου ANSYS, και προσομοίωση σε περιβάλλον CFD. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι όντως η εμφύσηση μπορεί να δημιουργήσει υψηλότερα επίπεδα άντωσης στην πτέρυγα.
Abstract (translated): The present work examines the literature and experimentation on the use of air blasting for the development of aircraft wing blades. The relevant theory is examined and the relevant models proposed in the relevant literature are presented and analyzed. In relation to the experimental part of the work, a model of an elliptical semiconductor is created in a corresponding design program, and it is fitted with a series of blowers. The work examines whether it is possible to achieve greater lift by blowing into the upper surface of an elliptical high velocity wing. The experimental study is performed computationally using the ANSYS package, and simulated in CFD environment. The results show that blushing can indeed produce higher levels of elevation in the wing.
Appears in Collections:Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικ. (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nemertes_Symeonidis(aer).pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.