Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/12903
Title: Μεταβατική απόκριση επιπλέοντος δακτυλίου εδράνων υπερτροφοδοτών. Έρευνα απωλειών τριβής
Other Titles: Transient response of floating ring bearing turbochargers. Frictional loss research
Authors: Μάλλιος, Χρήστος
Keywords: Υπερτροφοδότες
Έδρανο επιπλέοντος δακτυλίου
Φιλμ λιπαντικού
Αρμονική διαταραχή
Απώλειες τριβής
Keywords (translated): Turbochargers
Floating bearing
Lubricant film
Harmonic perturbation
Friction losses
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάταιη ροή σε σύστημα εδράνου επιπλέοντος δακτυλίου (Floating Ring Bearing) το οποίο χρησιμοποιείται για τη στήριξη του άξονα των υπερτροφοδοτών(turbocharger). Με βάση τη θεωρία της υδροδυναμικής λίπανσης ερευνήθηκαν η εσωτερική και η εξωτερική πίεση του λιπαντικού που παρεμβάλεται μεταξύ άξονα-δακτυλίου-εδράνου και είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση της ισορροπίας του συστήματος. Σύμφωνα με το μηχανισμό λίπανσης του FRB εξάγεται η εξίσωση Reynolds για το εσωτερικό και εξωτερικό φίλμ λιπαντικού και στη συνέχεια υπολογίζονται οι πίεσεις θεωρώντας L/D˂0.5 όπου L το μήκος και D η διάμετρος του εδράνου (υπόθεση στενού εδράνου). Κατόπιν επιλύεται αριθμητικά η Reynolds κάνοντας χρήση κατάλληλου λογισμικού (Matlab) και γίνεται σύγκριση με τις λύσεις του στενού εδράνου. Επιπλέον, μελετήθηκε η σχέση της πίεσης του φιλμ με την εκκεντρότητα και την αναλογία πλάτους προς διάμετροεδράνου.Όσο υψηλότερη είναι η εκκεντρότητα ή ο λόγος πλάτους προς διάμετρο τόσο μεγαλύτερη είναι η πίεση του φιλμ και η ικανότητα παραλαβής φορτίου. Πηγαίνοντας ένα βήμα πιο κάτω, προσδιορίζονται οι εξισώσεις κίνησης που περιγράφουν τη διαταραγμένη ροή του λιπαντικού τόσο μέσω της εξίσωσης Reynolds όσο και μέσω της Navier-Stokes.
Abstract (translated): In this thesis we study the flow in a Floating Ring Bearing system that is used to support the turbocharger shaft. Based on the theory of hydrodynamic lubrication, the internal and external pressure of the lubricant interposed between the system shaft-floating ring bearing and is responsible for maintaining the balance. According to the FRB lubrication mechanism, extract the Reynolds equation for the inner and outer lubricant film and then calculate the pressures using the short bearing case. Moreover, Reynolds equation solved numerically using software (Matlab) and compared with the short bearing solutions. In addition, the relationship of film pressure with the eccentricity and the width to diameter ratio was studied. As much as higher is the eccentricity or the width to diameter ratio, so higher is the film pressure and the load capacity. Going one step further, the equations of motion that describe the disturbed flow of the lubricant are solved both from the Reynolds equation and the Navier-Stokes equation.
Appears in Collections:Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΔΕ_ΜΑΛΛΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.