Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/13209
Title: Αξιολόγηση μεταγλωσσικών δεξιοτήτων στην κατάκτηση της αναγνωστικής δεξιότητας σε μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου με τη χρήση Η/Υ
Other Titles: Assessment of metalinguistic skills in reading acquisition in primary school students with the use of computer
Authors: Δουδούμη, Μαρία
Keywords: Ανάγνωση
Μορφολογική επίγνωση
Keywords (translated): Reading
Morphological awareness
Abstract: Σκοπός της ερευνητικής μου εργασίας είναι η μελέτη της σχέσης των μεταγλωσσικών δεξιοτήτων με την ανάπτυξη της αναγνωστικής δεξιότητας σε μαθητές Β΄ και Γ΄ δημοτικού. Η μεθοδολογία της έρευνας περιλαμβάνει σταθμισμένα κριτήρια ορθογραφίας και ανάγνωσης, καθώς και άτυπα κριτήρια ανάγνωσης λέξεων και ψευδολέξεων μέσω της χρήσης υπολογιστή. Η χορήγηση των σταθμισμένων κριτηρίων ανάγνωσης, ορθογραφίας και του άτυπου τεστ μορφολογικής επίγνωσης πραγματοποιήθηκε σε εξατομικευμένες συναντήσεις με τους μαθητές. Το κύριο ερευνητικό εργαλείο, το οποίο κλήθηκα να κατασκευάσω, είναι σύνθετες λέξεις και ψευδολέξεις, κατηγοριοποιημένες ως προς τη διαφάνεια τους και τη συχνότητα εμφάνισης των μορφημάτων τους. Το υλικό αυτό χορηγήθηκε προς ανάγνωση στους μαθητές σε τρεις συνθήκες (ανάγνωση ολόκληρης λέξης, ανάγνωση σε μορφήματα, ανάγνωση σε συλλαβές), μέσω ενός προγράμματος παρουσίασης στον υπολογιστή, το Prezi και σε εξατομικευμένες συνεδρίες. Τα ερευνητικά μου ερωτήματα αφορούσαν το επίπεδο ακρίβειας και ευχέρειας της ανάγνωσης των μαθητών της Β΄ τάξης στις τρεις συνθήκες μέσω Prezi και αντίστοιχα των μαθητών της Γ΄. Ποια Στρατηγική Ανάγνωσης θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές των δύο τάξεων κατά την ανάγνωση στη συνθήκη Μορφημάτων και Συλλαβής μέσω Prezi; Η Έντυπη ή η Ηλεκτρονική μορφή ανάγνωσης θα διευκολύνει σε μεγαλύτερο βαθμό την ανάγνωση των μαθητών; Θα υπάρξει αναπτυξιακή διαφορά στην επίδοση των μαθητών κατά την Ανάγνωση Λέξεων και Ψευδολέξεων; Θα επηρεάσει ο βαθμός μορφολογικής διαφάνειας των σύνθετων λέξεων και η συχνότητα των μορφημάτων τους την επίδοση των μαθητών;
Abstract (translated): The aim of this study was to investigate the relationship between metalinguistic skills and reading acquisition in primary school students with the use of computers. The research methodology included weighted spelling and reading criteria, as well as informal word and pseudo-word reading criteria with the use of computer. The administration of weighted spelling and reading criteria, as well as informal morphological awareness criterion was held in individualized meetings with students. The main research tool, that was constructed by the researcher was compound words and pseudowords, categorized by their transparency and frequency of appearance of their formats. This main research tool was administrated to students for reading in three conditions (whole word reading, format reading, syllabus reading), with the use of a computer presentation program, Prezi. The research questions concerned the level of accuracy and fluency in reading the three conditions by students in 2nd and 3rd grade in primary school. What reading strategies will students use while reading in the Prezi the conditions of format and syllabus reading? Will the printed or electronic form of reading make it easier for students to read? Will there be a developmental difference in students' performance in reading words and pseudowords? Will the degree of morphological transparency of compound words and the frequency of their formats affect students' performance?
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΟΥΔΟΥΜΗ ΜΑΡΙΑ.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons