Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/13324
Title: Μελέτη και προσομοίωση ηλεκτρονικού μετατροπέα ισχύος για την οδήγηση μαγνητορεολογικής ανάρτησης
Other Titles: Study, design and simulation of a power dc-dc converter driving a magnetorheological suspension for a passenger vehicle
Authors: Μαϊλάι, Άγγελος
Keywords: Ηλεκτρικός μετατροπέας ισχύος
Επιβατικά οχήματα
Keywords (translated): DC converters
Vehicles
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία περιλαμβάνει τη μελέτη, το σχεδιασμό και την προσομοίωση ενός ηλεκτρονικού μετατροπέα ισχύος για την οδήγηση μιας μαγνητορεολογικής ανάρτησης ενός επιβατικού οχήματος. Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στο Εργαστήριο Ηλεκτρομηχανικής Μετατροπής Ενέργειας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. Σκοπός της είναι η αύξηση της απόδοσης του κυκλώματος μετατροπέα ισχύος συνεχούς τάσης καθώς και ο έλεγχος του, ο οποίος πρέπει να εξασφαλίζει γρήγορη δυναμική απόκριση, έτσι ώστε το συνολικό σύστημα να ανταποκρίνεται στις γρήγορες μεταβολές, όπως απαιτεί η λειτουργία ενός οχήματος. Στην αρχή γίνεται μια παρουσίαση στην εξέλιξη των αναρτήσεων και περιγράφεται η αρχή λειτουργίας τους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα μαγνητορεολογικά ρευστά, οι ιδιότητες τους και οι εφαρμογές τους σε διάφορους τομείς. Κατόπιν ακολουθεί μια περιγραφή των πιο βασικών τοπολογιών των μετατροπέων συνεχούς τάσης ώστε να προκύψει μέσα από αυτή η επιλογή της κατάλληλης τοπολογίας για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Μετά την επιλογή του κατάλληλου μετατροπέα γίνεται η θεωρητική ανάλυση του μετατροπέα Push- Pull για την κατανόηση του κυκλώματος. Η λειτουργία του συστήματος προσομοιώθηκε μέσω του προγράμματος Matlab/Simulink και παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα για διάφορες τιμές του λόγου κατάτμησης με ανοιχτό και με κλειστό βρόχο ελέγχου. Το επόμενο βήμα ήταν ο σχεδιασμός του κυκλώματος και η επιλογή των κατάλληλων επιμέρους στοιχείων. Τέλος, ακολουθούν τα συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντική εργασία.
Abstract (translated): This diploma thesis focuses on the study, the design and simulation of a power dc-dc converter driving a magnetorheological suspension for a passenger vehicle. The thesis was completed at the Laboratory of Electromechanical Energy Conversion of the Department of Electrical and Computer Engineering at the University of Patras. Its purpose is to increase the efficiency of the DC voltage converter circuit and its control, which must ensure a rapid dynamic response so that the overall system responds to the rapid changes required by the operation of the vehicle. We begin with a presentation of the specific usage of vehicles suspensions and their operating principles. Next, magnetorheological fluids are presented as well as their applications in multiple fields. Afterwards, a description of the most basic dc-dc converters is provided, which will be used in selecting the appropriate topology for this application. After the selection, the theoretical analysis of the Push-Pull converter is described to achieve a better understanding of the circuit required. The operation of the full system was simulated using Matlab/Simulink and the results were presented for different duty cycles both for an open and a closed control loop. The last step is the design of the circuit and the selection of the suitable components.
Appears in Collections:Τμήμα Ηλεκτρολ. Μηχαν. και Τεχνολ. Υπολογ. (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΆΓΓΕΛΟΣ_ΜΑΪΛΑΪ.pdf6.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons