Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/13377
Title: Απτική αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής επαυξημένης πραγματικότητας
Other Titles: Mid-air haptic Interactions in an augmented reality environment
Authors: Μπαλάση, Ιωάννα
Keywords: Δια μέσου αέρα απτική αλληλεπίδραση
Επαυξημένη πραγματικότητα
Απτική ανάδραση αίσθησης επιφάνειας
Keywords (translated): Mid-air haptic interaction
Augmented reality
Tactile feedback
Abstract: Οι εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας έχουν αρχίσει με εκθετικό ρυθμό να εισέρχονται σε διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής, με αποτέλεσμα να επιζητούνται ολοένα και πιο φυσικοί τρόποι αλληλεπίδρασης που θα βελτιώσουν την εμπειρία χρήσης. Ένας από αυτούς είναι η δια μέσου αέρα αλληλεπίδραση με αναγνώριση χειρονομιών και προσθήκη απτικής ανάδρασης επιφάνειας μέσω της εκπομπής εστιασμένων υπερήχων. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η σχεδίαση και υλοποίηση ενός τέτοιου συστήματος επαυξημένης πραγματικότητας με απτική ανάδραση επιφάνειας που θα υποστηρίζει τον έλεγχο κάποιων διεπαφών δια μέσου αέρα, με ιδιαίτερη βάση στην σχεδίαση των κατάλληλων απτικών αισθήσεων για την κάθε αλληλεπίδραση, καθώς και θα αναπτύσσει επιπλέον δυνατότητες αξιοποίησης της απτικής ανάδρασης, όπως την αλληλεπίδραση με έναν τρισδιάστατο χαρακτήρα. Επιπλέον, στα πλαίσια της εργασίας δημιουργήθηκε ένα ερωτηματόλογιο προς ανάλυση της εμπειρίας χρήσης ενός τέτοιου συστήματος, σαν αναφορά για επόμενες υλοποιήσεις του ίδιου πεδίου.
Abstract (translated): Augmented Reality has been exponentially growing its impact on various areas of daily life and as a result the interaction principles are currently re-evaluating, so as, to enhance the user experience. Mid-air haptic interfaces, such as those using focused ultrasound waves, can provide new tools for the design of touchless gesture based interactions. This diploma thesis dealt with the design and implementation of such an augmented reality system, which will support mid-air control interfaces with tactile feedback, designing the most appropriate haptic sensation for each interaction, as well as developing additional capabilities of tactile feedback, such as interacting with a 3D character. In addition, a questionnaire was developed as part of the work to analyze the user experience (UX) of such a system, as a reference for subsequent implementations of the same area.
Appears in Collections:Τμήμα Ηλεκτρολ. Μηχαν. και Τεχνολ. Υπολογ. (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ioanna_balasi_thesis_8418.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons