Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/13380
Title: Διεπαφή εικονικής πραγματικότητας για καλλιτεχνική σχεδίαση και αυτόματο μετασχηματισμό καλλιτεχνικού ρεύματος
Other Titles: Virtual reality interface for art design and automatic style transformation
Authors: Χρυσανθακοπούλου, Αγάπη
Keywords: Εικονική πραγματικότητα
Ζωγραφική
Γλυπτική
Keywords (translated): Virtual reality
Painting
Sculpting
Marching cubes
Mesh parameterization
Artistic style transfer
Abstract: H εικονική πραγματικότητα έχει πλέον στις μέρες μας πολλαπλές εφαρμογές και χρήσεις όπως στην ιατρική, στην εκπαίδευση και στη διασκέδαση. Ο άνθρωπος όμως έχει και την ανάγκη της δημιουργικής έκφρασης, να δώσει στα συναισθήματά του, στις ιδέες του μορφή και υπόσταση. Έτσι και η τέχνη έχει βρει το δρόμο της στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και τα τελευταία χρόνια κάνουν το ξεκίνημα τους ιδέες για το πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καλλιτεχνικά αυτή η τεχνολογία. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της χρήσης της για την έκφραση του ατόμου είναι ότι σε αποκόβει από τον πραγματικό κόσμο και διευρύνει τους ορίζοντες της φαντασίας. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη μιας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας που δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να ζωγραφίσει σε έναν καμβά με διάφορα πινέλα, ακόμα και σε πολλαπλά επίπεδα. Επίσης, θα μπορεί να δημιουργήσει ένα γλυπτό με όση λεπτομέρεια επιθυμεί και να το χρωματίσει. Αξιοποιείται ο αλγόριθμος Marching Cubes υλοποιημένος στη GPU για το κομμάτι της γλυπτικής. Έπειτα για να έρθει το γλυπτό σε μορφή κατάλληλη για χρωματισμό πρέπει να γίνει ένα UV Mapping το οποίο επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση του θεωρήματος Riemann για την σύμμορφη απεικόνιση. Τέλος για όλα τα textures των έργων μπορεί ο χρήστης να εφαρμόσει ένα φίλτρο μεταφοράς στυλ, που προκύπτει από τη χρήση Convolutional Neural Networks, και να δει το έργο του να αλλάζει και να λαμβάνει χαρακτηριστικά γνωστών πινάκων.
Abstract (translated): Virtual reality nowadays has many applications and uses in fields like medicine, education and entertainment. A person, also has the need for creative expression, to give form and substance to his emotions and his ideas. So art has found its way into the world of virtual reality, and in recent years there are more and more researches that focus on how this technology could be artistically exploited. A major advantage of using it to express oneself is that it cuts you off from the real world and broadens the horizons of the imagination. The purpose of this work is to develop a virtual reality application that allows the user to draw on a canvas with multiple brushes, even on multiple layers. He will also be able to create a sculpture with as much detail as he wishes and paint it. It uses the Marching Cubes algorithm implemented on the GPU for the sculpting part. Then, to get the sculpture into a form suitable for coloring, a uv map has to be extracted using the Riemann theorem for conformal representation. Finally, for all the textures of the artworks, the user can apply an artistic style transfer filter, derived from the use of Convolutional Neural Networks, and see their work change and obtain features of well known artworks.
Appears in Collections:Τμήμα Ηλεκτρολ. Μηχαν. και Τεχνολ. Υπολογ. (ΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Agapi.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.