Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/13761
Title: Νέα προτάγματα για την παιδεία μετά την χρεωκοπία
Other Titles: New demands for education after the bankruptcy of Greece
Authors: Πολυχρονόπουλος, Πάνος (Ιωάννου)
Keywords: Πραξιο-κεντρική παιδαγωγική
Υπέρβαση της χρεωκοπίας
Στρατηγική προϋπόθεση
Παρεχομένη αγωγή
Αναμόρφωση
Αναβάθμιση
Αυτενέργεια
Ανασυγκρότηση
Συγγραφή δοκιμιακού λόγου
Εκτέλεση αυτόβουλων δράσεων
Κατασκευή αντικειμένων
Διεξαγωγή επιστημονικών πειραμάτων
Πραγματιστική φιλοσοφία περί παιδείας
Πελατειακή εκπαιδευτική πολιτική
Λεκτικο-κεντρικό σχολείο
Λογοκοπικό
Παιδαγωγική του α-πράκτου λόγου
Θεωρητικο-κεντρική παιδαγωγική
Keywords (translated): Active instead of passive schooling
Scientific experiments
Constructions
Educational projects
Knowledge and action
Self-directed learning
Project method
Work-oriented school
Action-oriented school
Abstract: Μετά την χρεωκοπία της χώρας, απαιτούνται νέα και τολμηρά και ριζοσπαστικά προτάγματα για την παιδεία, προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα και στον κοινωνικό και στον οικονομικό και στον κρατικό και επίσης στον ατομικό τομέα σε πολλά επίπεδα. Για τούτο καταθέτομε στο παρόν πόνημά μας, μετά από ενδελεχή μελέτη και έντονο προβληματισμό, ένα σύνολο αλληλο-συνδεομένων επιμέρους προτάσεων για την ανασυγκρότηση, την αναμόρφωση και την ανα-βάθμιση της παρεχομένης αγωγής και εκπαιδεύσεως στους νέους μας στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο. Οι προτάσεις μας συνιστούν ένα σώμα πραξιο-κεντρικής εκπαιδευτικής φιλοσοφίας και εκφράζουν μία εναλλακτική εκπαιδευτική πολιτική, καινοτομική και πραγματιστική, ριζι-κώς διαφορετική από την επί πολλά έτη εφαρμοζόμενη και πολλαπλώς αποτυχημένη παιδαγωγική του α-πράκτου λόγου, ήτοι του θεωρητικο-κεντρικού, λογοκοπικού-λεκτικού, του αφηρημένου λόγου. Η ακολουθούμενη πελατειακή εκπαιδευτική πολιτική, η ισχύουσα θεωρητικο-κεντρική εκπαιδευτική φιλοσοφία, και η εφαρμοζόμενη παιδαγωγική του απράκτου λόγου, είναι συν-υπεύθυνες για την χρεωκοπία και την υποβάθμιση της χώρας μας και για αυτό πρέπει να ανατραπούν. Πρέπει να εφαρμο-σθή μία πραγματιστική, και συνάμα, αναγεννησιακή εκπαι-δευτική πολιτική, κατάλληλη και ικανή να συνεισφέρη στην επανάκαμψη της χώρας από την υποβάθμισή της σε πολλούς τομείς, και να συμπράξη στην ανόρθωσή της και στην αναβάθμισή στης. Πρέπει να το αποφασίσωμε: αν δεν επιλύσωμε το πρόβλημα της ποιότητας της παιδείας μας, εάν εφησυχάσωμε και συμβιβασθούμε, θα ματαιοπονούμε, διότι ούτε η οικονομική πολιτική, ούτε η αμυντική πολιτική, ούτε η εξωτερική πολιτική είναι πιο σημαντικές από την εκπαιδευτική πολιτική. Σε τελευταία ανάλυση, κάθε άλλη πολιτική εδράζεται στην πολιτική που εφαρμόζομε στην παιδεία μας: είναι η υποδομή επί της οποίας στηρίζεται η προσωπική ζωή του κάθε ατόμου, και ταυτοχρόνως, αποτελεί το υπόβαθρο επί του οποίου θεμελιώνεται η ατομική, η κοινωνική και η εθνική ευημερία. Αν δεν ανακαινίσωμε και δεν αναβαθμίσωμε ουσιωδώς την ποιότητα της παιδείας μας εν-τός συντόμου χρονικού διαστήματος, τότε τίθεται σε κίνδυνο η οικονομική μας αυτάρκεια, η γεωπολιτική μας υπόσταση, και η εθνική μας ύπαρξη.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Δημοσ. Π.Π. σε βιβλία)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
neaprotagmata.pdf6.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.