Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/13813
Title: Το σχολείο της πράξεως: καταβολές, διαδρομές, εκδοχές και εφαρμογές του εργασιο-κεντρικού σχολείου
Other Titles: The school of action: origins, paths, versions and applications of the self-directed and work-oriented school
Authors: Πολυχρονόπουλος, Πάνος (Ιωάννου)
Keywords: Σχολείο της πράξεως
Αυτενεργός μόρφωση
Αυτενέργεια
Αυτοβουλία
Πραξιο-κεντρική παιδαγωγική
Θεωρητικο-κεντρική παιδαγωγική
Λογοκοπικό
Λεκτικο-κεντρικό σχολείο
Κατασκευή ελλόγων αντικειμένων
Διεξαγωγή επιστημονικών πειραμάτων
Διοργάνωση ομαδικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων
Πραγματιστική φιλοσοφία περί παιδείας
Πελατειακή εκπαιδευτική πολιτική
Keywords (translated): Active vs. passive schooling
Self-directed learning
Work-oriented school
Action-oriented school
Project method
Knowledge and action
Constructions
Scientific experiments
Educational projects
Abstract: Στον πρώτο τόμο επιχειρούμε μία συνολική έκθεση, ανάλυση, διευκρίνηση, αναδιάταξη και αναδιατύπωση του πραξιοκεντρικού τρόπου αγωγής και εκπαιδεύσεων των μαθητών. Ιχνηλατούμε την προέλευση και καταγράφομε την διαδρομή αυτής της παιδαγωγικής μεθόδου από τα προδρομικά στάδια, στα θεμελιωτικά, στα πιο εξειδικευμένα, στα ανανεωτικά· παρουσιάζομε τις θέσεις και τις προτάσεις των αξιοτέρων μελετητών αυτής της παιδαγωγικής θεωρήσεως συνοπτικώς, τις συζητούμε, τις αναλύομε, τις κρίνομε και τις αξιολογούμε· τέλος επισημαίνομε την αναγκαιότητα εφαρμογής αυτού του τρόπου εκπαιδεύσεως, και βεβαίως του τέλους του, των δυνητικών επιτευγμάτων του, για την υπέρβαση της χρεωκοπίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η συνηγορία μας υπέρ της πράξεως δεν σημαίνει υποτίμηση της αφηρημένης σκέψεως, του θεωρείν, αλλά ολοκλήρωση του ενεργηματικού κύκλου, αφού η σκέψη και η θεωρία είναι το προστάδιο της παραγωγικής πράξεως, του πράττειν, και το επιστέγασμά της. Σκέψη και πράξη, διανόημα και ενέργημα, αποτελούν συστατικά του διανοητικού και του διαπρακτικού του λόγου. Η πράξη δεν είναι ενέργημα μηχανικό, αλλά σκόπιμο, εύλογο, λελογισμένο, και εγχείρημα συναισθηματικώς φορτισμένο. Στο παρόν έργο προβάλλεται η θεώρηση της μαθήσεως και της μορφώσεως των μαθητών ως μαθητείας: μαθητείας εν έργω διανοητικό και εν έργω διαπρακτικό. Αποκηρύσσομε την λογοκοπία – τον αφηρημένο, ασαφή και απεροντολογικό λόγο – και υιοθετούμε την εργοποιία, η οποία μετατρέπει τον αφηρημένο λόγο σε συγκεκριμένο, και διασαφηνίζει τον ασαφή λόγο στην πράξη. Ο λόγος, υλοποιούμενος διά της πράξεως, εκφράζει το καθολικό στο συγκεκριμένο, εξειδικεύει το συνολικό στο μερικό.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Δημοσ. Π.Π. σε βιβλία)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΕΩΣ - ΤΟΜΟΣ 1.pdfπρώτος τόμος3.55 MBAdobe PDFView/Open
SYMMARY-IN-ENGLISH.pdfπερίληψη στα αγγλικά125.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.