Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/1418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΛυκοθανάσης, Σπυρίδων-
dc.contributor.authorΓιωτόπουλος, Κωνσταντίνος-
dc.date.accessioned2009-02-26T12:12:04Z-
dc.date.available2009-02-26T12:12:04Z-
dc.date.copyright2006-
dc.date.issued2009-02-26T12:12:04Z-
dc.identifier.urihttp://nemertes.lis.upatras.gr/jspui/handle/10889/1418-
dc.description.abstractΣκοπός της διατριβής είναι η ανάλυση, η μελέτη και η μοντελοποίηση της συμπεριφοράς τόσο των ευφυών πρακτόρων όσο και των χρηστών σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησης, με τη χρήση τεχνικών υπολογιστικής νοημοσύνης. Το θεματικό αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής αποτελεί ένα σύγχρονο αντικείμενο βασικής έρευνας με μεγάλο εύρος πρακτικών εφαρμογών. Η βάση της ερευνητικής δραστηριότητας εστιάζεται σε δύο βασικούς τομείς: 1. Προσαρμόσιμη μοντελοποίηση συμπεριφορών ευφυών πρακτόρων σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησης, σύμφωνα με κανόνες βελτιστοποίησης της μαθησιακής επίδρασης στο χρήστη μέσα στο εικονικό περιβάλλον μάθησης. 2. Μοντελοποίηση χρηστών εικονικών περιβαλλόντων μάθησης, με στόχο τη βελτιστοποίηση της μαθησιακής επίδρασης στο χρήστη. Για τη μοντελοποίηση, τόσο της συμπεριφοράς των ευφυών πρακτόρων, όσο και των χρηστών, χρησιμοποιήθηκαν προηγμένες τεχνικές υπολογιστικής νοημοσύνης (Bayesian Δίκτυα, Γενετικοί και Εξελικτικοί Αλγόριθμοι). Αυτές οι τεχνικές, εκτός από την ευφυΐα, ενσωματώνουν και το επιθυμητό χαρακτηριστικό της προσαρμοσιμότητας, με την έννοια ότι μπορούν να προσαρμόζονται στις αλλαγές του περιβάλλοντος. Τα παραπάνω αποτελέσματα αξιολογήθηκαν στη χρήση τους σε Ευφυή Εικονικά Συστήματα Μάθησης βασισμένα στο Web (Intelligent Virtual Learning Systems – IVLS), τα οποία αποτελούν ουσιαστικά το μέσον εξαγωγής συμπερασμάτων και υποστηρικτικού υλικού για τη μετρήσιμη συμπεριφορά τόσο των ευφυών πρακτόρων όσο και των χρηστών, μέσα σε τέτοια περιβάλλοντα.en
dc.language.isogren
dc.relation.isformatofΗ ΒΥΠ διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή στο βιβλιοστάσιο διδακτορικών διατριβών που βρίσκεται στο ισόγειο του κτιρίου της.en
dc.rights0en
dc.subjectΔίκτυα Bayesen
dc.subjectΤεχνικές υπολογιστικής νοημοσύνηςen
dc.subjectΕυφυείς πράκτορεςen
dc.subjectΗλεκτρονική μάθησηen
dc.subjectΓενετικοί αλγόριθμοιen
dc.subjectΠροσαρμοζόμενα συστήματαen
dc.subject.ddc006.33en
dc.titleΕυφυείς πράκτορες σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησηςen
dc.title.alternativeIntelligent agents in virtual learning systemsen
dc.typeThesisen
dc.contributor.committeeΛυκοθανάσης, Σπυρίδων-
dc.contributor.committeeΤσακαλίδης, Αθανάσιος-
dc.contributor.committeeΑλεξόπουλος, Χρήστος-
dc.contributor.committeeΜακρής, Χρήστος-
dc.contributor.committeeΜπούρας, Χρήστος-
dc.contributor.committeeΧατζηλυγερούδης, Ιωάννης-
dc.contributor.committeeΠιντέλας, Παναγιώτης-
dc.description.translatedabstractThe main objectives of the thesis are the analysis, study and the provision of a behavior modeling procedure of the intelligent agents and the students in virtual e-learning systems using computational intelligence techniques. The domain of the thesis is a topic of basic research with a large scale of applied results. The basis of the research is focused in two main sectors: 1. Adaptive behavior modeling of intelligent agents in virtual learning systems, according to specific optimization rules of the learning process during the interaction of the user/student with the e-learning environment. 2. User modeling of the users of virtual learning environments towards the optimization of the learning process. For the modeling procedure of the behavior of intelligent agents and of the users specific computational intelligence techniques have been applied (Bayesian Networks, Genetic και Evolutionary Algorithms). The specific techniques provide intelligence to the system and the most important the feature of adaptability. The aforementioned results have been evaluated on Intelligent Virtual Learning Systems, which constitute the medium for the inference of the results and the mean for supportive material for the measurable behavior of the intelligent agents and of the users in Intelligent Virtual Learning Systems.en
dc.subject.alternativeBayesian networksen
dc.subject.alternativeComputational intelligence techniquesen
dc.subject.alternativeIntelligent agentsen
dc.subject.alternativeE-learning systemsen
dc.subject.alternativeGenetic algorithmsen
dc.subject.alternativeAdaptive systemsen
dc.degreeΔιδακτορική Διατριβήen
Appears in Collections:Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (ΔΔ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nimertis_Giotopoulos.pdf5.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.