Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/4168
Title: Η οργάνωση και η λειτουργία της γωνιάς της βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο
Authors: Μαντζουράτου, Βασιλική
Issue Date: 2011-02-24T11:50:37Z
Keywords: Νηπιαγωγείο
Γωνιά βιβλιοθήκης
Συλλογή βιβλίων
Πρακτικές γραμματισμού
Keywords (translated): Kindergarten
Library corner
Literacy practices
Book selection
Abstract: Στην παρούσα εργασία ερευνάται η οργάνωση και η λειτουργία της γωνιάς της βιβλιοθήκης ως τόπος εφαρμογής πρακτικών γραμματισμού, που συντελούν στη μετάβαση των παιδιών από τη φυσική γραμμή γλωσσικής ανάπτυξης στον επίσημο εκπαιδευτικό λόγο. Ως προς τη γλωσσική ανάπτυξή τους, τα παιδιά έρχονται στο νηπιαγωγείο με διαφοροποιήσεις στο επίπεδο φυσικού γραμματισμού –ανάλογα με τις πρακτικές οικογενειακού γραμματισμού στις οποίες συμμετείχαν. Η μετάβαση στο επίσημο εκπαιδευτικό πλαίσιο συμβάλλει στην επιτυχή σχολική –και αργότερα κοινωνική– εξέλιξη του παιδιού. Το νηπιαγωγείο αποτελεί το πρώτο δομημένο σχολικό περιβάλλον, που χρησιμοποιεί επίσημο εκπαιδευτικό λόγο. Η έρευνα μέσω ενός ειδικά κατασκευασμένου εργαλείου καταγράφει τον τρόπο οργάνωσης της γωνιάς της βιβλιοθήκης και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στα ελληνικά νηπιαγωγεία. Σκοπός είναι να αποτυπώσει εάν προωθούνται δραστηριότητες που συμβάλλουν στη μετάβαση των παιδιών στον επίσημο εκπαιδευτικό λόγο και εάν υποστηρίζεται και ενισχύεται η ενασχόληση των παιδιών με τα βιβλία. Τα δεδομένα της έρευνας αναλύονται στατιστικά και παρουσιάζονται αναλυτικά. Κατά την ανάλυση γίνεται προσπάθεια ανίχνευσης και συσχέτισης παραγόντων που επιδρούν θετικά ή αρνητικά στην οργάνωση και τη λειτουργία της συγκεκριμένης γωνιάς.
Abstract (translated): In this dissertation we explore the organization and the function of the “library corner” as a space for the application of literacy practices which contribute to the transition of the students from the natural sequence of their language development to the official discourse of the educational system. Regarding the language development, children enter the pre-school environment with different levels of physical literacy, depending on the family literacy practices in which they have been participating. The transition to the official educational environment contributes to school success – and later to the consequent social development of the student. The nursery school is the first structured educational environment where official educational discourse is used. Our study used a special developed research tool to record the organization of the “library corner” and the various activities that are implemented in a series of Greek nursery schools. Our aim is to inquiry whether the activities within the function of the corner are contributing to the aforementioned transition and whether the process is supporting and empowering students towards their further developmental involvement with books. Our findings are statistically analyzed and presented descriptively. The analysis tries to identify and correlate factors that may have a positive or a negative effect in the transitional functionality of the “library corner”.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons