Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/4176
Title: Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα περιβαλλοντικά προγράμματα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: Δημητρακοπούλου, Αθανασία
Issue Date: 2011-03-03T10:11:11Z
Keywords: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Keywords (translated): Renewable energy sources
Environmental education
Abstract: Αντικείμενο αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των προγραμμάτων ενέργειας που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τη δεκαετία 2000-2010 στο Νομό Αχαΐας. Μεταξύ των προγραμμάτων αυτών, κυρίαρχη θέση έχουν τα προγράμματα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Στην εργασία γίνεται αρχικά, μια ιστορική αναδρομή για το πώς θεσμοθετήθηκε η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και ενσωματώθηκε στην εκπαιδευτική διαδικασία, διεθνώς, ευρωπαϊκά και στην ελληνική πραγματικότητα. Στη συνέχεια εξετάζεται η παιδαγωγική διάσταση του θέματος. Δηλαδή, ποιες παιδαγωγικές μέθοδοι χρησιμοποιούνται και πως, καθώς και πως μπορεί να σχεδιαστεί και υλοποιηθεί ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα. Στη συνέχεια παραθέτονται τα ενεργειακά περιβαλλοντικά προγράμματα της περιόδου αυτής, όπου συγκρίνονται και συσχετίζονται τα στοιχεία που μας παρέχουν αυτά. Ταυτόχρονα γίνεται μία έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια για να διαπιστωθεί αν οι πληροφορίες που δέχονται οι μαθητές για τις ΑΠΕ, περιορίζονται στα προαιρετικά περιβαλλοντικά προγράμματα ή υπάρχουν και στην κύρια εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος γίνονται προτάσεις για την βελτίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τη εγκατάσταση τεχνολογικών εφαρμογών των ΑΠΕ στα σχολεία, καθώς και με την υψηλού επιπέδου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Γίνονται επίσης προτάσεις για την καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση των ΑΠΕ από τους μαθητές με τη χρήση ενδεικτικών πειραματικών κατασκευών, υπολογιστικών ασκήσεων και θεμάτων για συζήτηση.
Abstract (translated): The subject of this thesis is the study of energy projects implemented under the Environmental Education, Secondary Education, in the decade 2000-2010 in the prefecture of Achaia. Among those programs are the dominant programs of Renewable Energy Sources (RES). In the first thesis, a historical overview is carried out of how environmental education was established and incorporated in the educational process at international, European and Greek reality. Then the educational aspects are considered. That is, what teaching methods are used and how, and how to design and implement an environmental program. Then the energy-environmental schemes of that period are presented, comparing and correlating the information provided. Simultaneously a survey of textbooks is attempted to determine whether the information received by students for RES is limited to voluntary environmental programs or are in the main educational process. Finally, there are proposals to improve environmental education with the installation of renewable energy technology applications in schools and high-level teacher training. Also proposals are included to improve understanding and uptake of renewable energy from the students by using reference test construction, computer exercises and topics for discussion.
Appears in Collections:Τμήμα Βιολογίας (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_2010_Α.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.