Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/4299
Title: Διδακτική της ιστορίας και η πρόσληψη από τους μαθητές
Other Titles: History didactics and students' perception
Authors: Γιαννοπούλου, Ανδρομάχη
Issue Date: 2011-05-04T11:13:16Z
Keywords: Διδακτική
Ιστορία
Keywords (translated): Didactics
History
Abstract: Η θέση της ιστορίας στη σχολική εκπαίδευση, ο σκοπός του μαθήματος αυτού, το περιεχόμενο και η διδακτική μεθοδολογία, είναι θέματα που μας απασχολούν στις μέρες μας. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της διδακτικής και προσπαθεί να καταγράψει το πλαίσιο εντός του οποίου το μάθημα της ιστορίας μπορεί να γίνει ένα προσβάσιμο πεδίο γνώσης και ενδιαφέροντος από τους μαθητές. Στην εργασία αυτή ερευνούμε τη διδακτική της ιστορίας σε διάφορες ευρωπαικές χώρες και το πώς επηρεάστηκε από τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες, με στόχο να βρούμε ομοιότητες και διαφορές με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ακόμη, πραγματοποιούμε μια έρευνα σε μαθητές λυκείου για να δούμε το πώς βλέπουν αυτοί και αυτοί το μάθημα της ιστορίας και τον τρόπο διδασκαλίας του.
Abstract (translated): The position of history in school education, the purpose of the particular lesson, the content and the methodology of didactics is the subject that ineterests most of the societies nowadays. The present project sets as a target to lucubrate what history didactics is, but also to note down the frame in which the history lesson can be an accesible place of knowlwdge for the students. In this paper we will see history didactics in several Eyropean countries and how she got influenced by the political and social conditions, in an effort to find out similarities and differences with the Greek educational reality. For this purpose we made a research with lyceum students in order to see how they judge the didactical method of this lesson.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nimertis_Giannopoulou.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.