Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/5461
Title: Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης : μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της ΘΕ ΠΛΗ37 του ΕΑΠ
Authors: Δαούσης, Δημήτριος
Issue Date: 2012-09-17
Keywords: Αναπτυξιακή έρευνα
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)
Keywords (translated): Developmental research
Distance education
Hellenic Open University
Moodle
Abstract: Το Moodle είναι ένα ελεύθερο σύστημα διαχείρισης και δημιουργίας δυναμικών, ευέλικτων και ευχάριστων online μαθημάτων. Περιγράφεται ως CMS (Course Management System) ή VLE (Virtual Learning Environment), ενώ η φιλοσοφία του στηρίζεται στη διαπίστωση ότι ο άνθρωπος κατακτά τη γνώση όταν αλληλεπιδρά με το περιβάλλον. Στην παρούσα έρευνα περιγράφεται μία μελέτη περίπτωσης για την οποία μελετώνται η σχεδίαση, η ανάπτυξη, η υλοποίηση και η αξιολόγηση ενός Δικτυακού Περιβάλλοντος Υποστήριξης της Θεματικής Ενότητας (ΘΕ) ΠΛΗ37 του ΕΑΠ, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011. Το Δικτυακό Περιβάλλον της εν λόγω ΘΕ βασίστηκε στην πλατφόρμα Moodle και ο κύριος σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη της σχεδίασης και ανάπτυξης καθώς και της εφαρμογής και αξιολόγησης ενός μαθήματος (ΘΕ ΠΛΗ37) σε προπτυχιακό επίπεδο με τη χρήση ενός υπολογιστικού περιβάλλοντος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (εξΑΕ), μέσω των αντιλήψεων, των στάσεων και των πρακτικών χρήσης των φοιτητών. Στα πλαίσια της έρευνας μελετήθηκε, επίσης, η συσχέτιση μεταξύ των πρακτικών χρήσης που ανέπτυξαν οι φοιτητές, και των επιδόσεων τους (τελική βαθμολογία) στην συγκεκριμένη ΘΕ. Για το σκοπό αυτό έγινε χρήση ερωτηματολογίου, πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις αλλά και αξιοποίηση των αρχείων καταγραφής που παρείχε το Moodle. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπήρξε άμεση συσχέτιση των πρακτικών χρήσης που ανέπτυξαν οι φοιτητές με τις επιδόσεις τους και ότι οι φοιτητές απέκτησαν θετική στάση αναφορικά με τη χρήση της πλατφόρμας Moodle.
Abstract (translated): Moodle is a free Course Management System that allows the creation of dynamic, flexible and pleasant online courses. It is described as CMS (Course Management System) or VLE (Virtual Learning Environment), while it’s philosophy is supported in the ascertainment that the person conquers the knowledge when they interact with their environment. In the present research a case study is described, for which the designing, the development, the implementation and the evaluation of a network environment of EAP Thematic Unit PLI37 support is studied, during academic year 2010-2011. The network environment of the Thematic Unit was based on the Moodle platform and the main aim of this work is the study of the course (PLI37) designing and development, as well as its implementation and evaluation. This will be accomplished with the use of an environment of asynchronous remote education via the perceptions, the attitudes and the methods of the use of students. During the research the correlation between the methods of use that was developed by the students, and their records (final grades) in the particular Thematic Unit was studied thoroughly. For this reason, a questionnaire was used, individual interviews were conducted and there was exploitation of log files that were provided by “Moodle”. The results of this research showed not only that there was immediate relation between the (method of use) that the students developed with their records, but also that the students acquired positive attitude towards the use of Moodle.
Appears in Collections:Τμήμα Μαθηματικών (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ_ΔΑΟΥΣΗΣ_MOODLE_ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ.pdf964.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.