Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/6251
Title: Μεθοδολογικές προτάσεις για την υποστήριξη φοιτητών με δυσλεξία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Authors: Σακελλαροπούλου, Γεωργία
Issue Date: 2013-07-26
Keywords: Δυσλεξία
Φοιτητές
Μάθηση
Υποστηρικτική τεχνολογία
Keywords (translated): Dyslexia
Students
Learning
Assistive technology
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα πραγματευτούμε τις πιθανές μαθησιακές επιπτώσεις της Δυσλεξίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και θα προτείνουμε μεθοδολογίες για την υποστήριξη των εν λόγω φοιτητών, προκειμένου να ενισχυθεί η μαθησιακή διαδικασία και να επιτευχθούν τα μέγιστα γνωστικά αποτελέσματα. Προκειμένου να γίνει αυτό, θα αναφερθούμε αρχικά στο φάσμα των μαθησιακών δυσκολιών, στις οποίες έγκειται και το προς μελέτη θέμα, καταγράφοντας τους ορισμούς που έχουν δοθεί αλλά και τις βασικές κατηγορίες, περιγράφοντας συνοπτικά τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Έπειτα, θα αναφερθούμε στη δυσλεξία, παραθέτοντας τους ορισμούς που έχουν δοθεί αλλά και την αιτιολογία της, ενώ στη συνέχεια θα περιγράψουμε τις επιπτώσεις της στην ακαδημαϊκή ζωή του ατόμου, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχοντας καταγράψει τα πιθανά μαθησιακά προφίλ των φοιτητών, θα αναφερθούμε στην ισχύουσα νομοθεσία και την παρούσα κατάσταση στην ανώτατη εκπαίδευση, ενώ στη συνέχεια, με τη χρήση της ξένης βιβλιογραφίας, θα αναπτύξουμε μεθοδολογικούς κανόνες και προτάσεις προς τους δυσλεκτικούς φοιτητές, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη και ομαλότερη εκπαίδευση των εν λόγω ατόμων. Παράλληλα, θα καταγράψουμε τα ισχύοντα πρότυπα για την παραγωγή έντυπου υλικού, ενώ θα αναφερθούμε και στην Υποστηρικτική Τεχνολογία, που χρησιμοποιείται ήδη στο εξωτερικό και είναι καλό να προταθεί για τους εν λόγω φοιτητές για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Τόσο η μεθοδολογία όσο και τα πρότυπα, θα παρουσιαστούν με παραδείγματα για την καλύτερη αποτύπωση και περαιτέρω υιοθέτησή τους. Τέλος, κάνοντας μια ανασκόπηση της εν λόγω εργασίας, θα αναφερθούμε στις μελλοντικές προεκτάσεις του συγκεκριμένου θέματος, παραθέτοντας επιπλέον προτάσεις και συμπεράσματα, που μπορούν να διευκολύνουν περαιτέρω το εκπαιδευτικό και μαθησιακό έργο.
Abstract (translated): The present master thesis deals with the possible cognitive difficulties of Dyslexia in Higher Education and the methodologies which could be used in order to support the educational process. The goal of this thesis is to support dyslexic students in order to improve their academic achievements. For this purpose, we will refer, firstly, to the different types of Learning Difficulties, in which lies the current topic, recording the definitions given and the basic categories with their main characteristics. Then, we will refer to Dyslexia, citing the definitions given and the reasons for, and afterwards, we will describe its impact on the academic life of individual, placing greater emphasis in Higher Education. Having cited the possible learning profiles of dyslexic students, we will refer to the current legislation and the current situation in Higher Education, and then, with the use of the bibliography, we will develop methodological rules and suggestions to dyslexic students, in order to achieve better and smoother education for those individuals. At the same time, we will record the current standards for the production of printed material and we will mention the Assistive Technology which has been already used abroad and has been recommended for these students, for the support of the learning process. Both methodologies and standards will be presented with examples for better mapping and further adoption. Finally, making a review of the current thesis, we will also examine the future implications of the issue, giving additional recommendations and conclusions, which could facilitate further the learning and educational process.
Appears in Collections:Τμήμα Μαθηματικών (ΜΔΕ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.