Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/6612
Title: Innovation management and firms' performance : the role of business strategy, organizational capabilities and external environment
Other Titles: Διαχείριση καινοτομίας και επίδοση των επιχειρήσεων : ο ρόλος της επιχειρησιακής στρατηγικής, των οργανωσιακών ικανοτήτων του εξωτερικού περιβάλλοντος
Authors: Μαμμασής, Κωνσταντίνος
Issue Date: 2014-02-20
Keywords: Innovation
Ambidexterity
Corporate entrepreneurship
Strategy
Exploration
Exploitation
Keywords (translated): Καινοτομία
Αμφιδεξιότητα
Επιχειρηματικότητα
Στρατηγική
Abstract: In the modern highly competitive business environments innovation research has flourished as the need of organizations to develop new products, to compete intensively and to perform their tasks adequately has become vital (Brown & Eisenhardt, 1995; Damanpour, 1991). This continuous change leads firms to confront with the tension of exploring new opportunities or exploiting current competencies (Floyd & Lane, 2000; Lavie, Stettner, & Tushman, 2010). March’s (1991) “ambidexterity” premise refers to the simultaneous pursuit of these contrasting activities (exploration and exploitation). Specifically, firms seek to adjust to the turbulent environmental conditions through exploring new ideas, products and/or services while simultaneously developing their existing products, markets and competences (Benner & Tushman, 2003; Jansen, Van Den Bosch, & Volberda, 2006). Several literatures have increasingly argued about the antecedents of exploration and exploitation and their impact to firms’ ambidexterity as well as the relationship between ambidexterity and firms’ financial performance (He & Wong, 2004; Jansen, Volberda, & Van Den Bosch, 2005a). This doctoral study copes with the antecedents of firms’ ambidextrous orientation and the firm-level ambidexterity-financial performance relationship. Through the use of hierarchical regression modeling, the results of the empirical research at a sample of 133 top performing Greek companies show that: 1) top managers’ creative self-efficacy positively affects firms’ ambidextrous orientation, 2) top managers’ learning goal orientation positively impacts firms’ ambidextrous orientation, 3) top managers’ performance goal orientation negatively influences firms’ ambidextrous orientation, 4) firms’ external knowledge flows positively affect firms’ ambidextrous orientation, 5) firms’ innovation & flexibility climate positively impacts firms’ ambidextrous orientation, 6) firms’ social capital is not associated with firms’ ambidextrous orientation, 7) firms’ organizational capital positively influences firms’ ambidextrous orientation, 8) firms’ participative decision making positively affects firms’ ambidextrous orientation, 9) the complementary effect of the simultaneous pursuit of a differentiation and a low-cost strategy negatively impacts firms’ ambidextrous orientation, 10) firms’ ambidextrous orientation is positively related to firms’ financial performance and that, 11) Firm size moderates the relationship between firms’ ambidextrous innovation orientation and its subsequent financial performance in such a way that this positive effect is increased as size increases. Overall, these findings offer important contributions to organizational ambidexterity literature, by indicating new antecedents of firms’ ambidexterity and a positive relationship of ambidexterity and firms’ financial performance.
Abstract (translated): Στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, το οποίο διέπεται απο συνθήκες έντονου ανταγωνισμού, το ερευνητικό πεδίο της διαχείρισης καινοτομίας έχει ανθίσει, καθώς οι επιχειρήσεις οφείλουν να αναπτύξουν καινούρια προϊόντα, να γίνουν ανταγωνιστικές και να εκτελούν τις διαδικασίες τους επαρκώς. Αυτή η συνεχής αλλαγή έχει οδηγήσει τους οικονομικούς οργανισμούς στην ανάγκη να αντιμετωπίσουν την ένταση μεταξύ της εξερεύνησης νέων ευκαιριών ή/και την ανάπτυξη των ήδη υπαρχόντων ικανοτήτων. Η θεωρία της αμφιδεξιότητας αναφέρεται στην ταυτόχρονη εκτέλεση και των δύο παραπάνω (ανάπτυξη νέων ευκαιριών και υπαρχόντων ικανοτήτων). Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσαρμοστούν στις σύνθετες και πολλές φορές έντονες αλλαγές του εξωτερικού τους περιβάλλοντος είτε εξευρευνώντας νέες ιδέες, προϊόντα ή/και υπηρεσίες αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τα υπάρχοντα προϊόντα, αγορές ή/και ικανότητες. Επιπλέον, έντονη είναι η επιστημονική διαμάχη όσον αφορά τους παράγοντες που οδηγούν στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα όπως επίσης και στην επίδραση που έχει η αμφιδεξιότητα στην χρηματοοικονομική απόδοση των επιχειρήσεων. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει α) στους προσδιοριστικούς παράγοντες της στρατηγικής οργανωσιακής αμφιδεξιότητας (στο επίπεδο της επιχείρησης) και β) στη σχέση της με την χρηματοοικονομική απόδοση των επιχειρήσεων. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της ιεραρχικής παλινδρόμισης σε ένα δείγμα των 133 πιο κερδοφόρων Ελληνικών επιχειρήσεων αποδεικνύεται ότι: 1) H δημιουργική αποτελεσματικότητα των ανώτατων διοικητικών στελεχών επηρεάζει θετικά τον προσανατολισμό της επιχείρησης στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 2) Ο προσανατολισμός των ανώτατων διοικητικών στελεχών στην επίτευξη γνώσεων επηρεάζει θετικά τον προσανατολισμό της επιχείρησης στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 3) Ο προσανατολισμός των ανώτατων διοικητικών στελεχών στην επίτευξη αποτελεσμάτων επηρεάζει αρνητικά τον προσανατολισμό της επιχείρησης στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 4) Οι ροές εξωτερικής γνώσης επηρεάζουν θετικά τον προσανατολισμό της επιχείρησης στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 5) Το κλίμα καινοτομίας και ελαστικότητας μέσα στην επιχείρηση επηρεάζει θετικά τον προσανατολισμό της στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 6) Το κοινωνικό κεφάλαιο της επιχείρησης δεν συνδέεται με τον προσανατολισμό της στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 7) Το οργανωσιακό κεφάλαιο της επιχείρησης επηρεάζει θετικά τον προσανατολισμό της στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 8) Η συμμετοχικότητα στην λήψη αποφάσεων μέσα στην επιχείρηση επηρεάζει θετικά τον προσανατολισμό της στην οργανωσιακή αμφιδεξιότητα, 9) Η συμπληρωματικότητα των ανταγωνιστικών στρατηγικών (διαφοροποίησης και χαμηλού κόστους) επηρεάζει αρνητικά τον προσανατολισμό της επιχείρησης στην αμφιδεξιότητα, 10) Η αμφιδεξιότητα της επιχείρησης επηρεάζει θετικά την χρηματοοικονομική της απόδοση, 11) Το μέγεθος της επιχείρησης επηρεάζει θετικά τη σχέση μεταξύ αμφιδεξιότητας και χρηματοοικονομικής απόδοσης και αυτή η επίδραση αυξάνεται όσο μεγαλώνει το μέγεθος της επιχείρησης. Συμπερασματικά, τα παραπάνω αποτελέσματα συνεισφέρουν στη θεωρία της οργανωσιακής αμφιδεξιότητας παρουσιάζοντας καινούριους παράγοντες που οδηγούν σε αμφιδεξιότητα και αποδεικνύοντας τη θετική σχέση μεταξύ αμφιδεξιότητας και χρηματοοικονομικής απόδοσης των επιχειρήσεων.
Appears in Collections:Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΔΔ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mammassis_PhD.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.