Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/6682
Title: Ανάλυση παλινδρόμησης με χρήση ποιοτικών ερμηνευτικών μεταβλητών : διερεύνηση της επίδρασης του φύλου στις επιδόσεις μαθητών του γυμνασίου
Authors: Μαλλή, Ουρανία
Issue Date: 2014-03-05
Keywords: Ανάλυση παλινδρόμησης
Ποιοτικές ερμηνευτικές μεταβλητές
Επίδραση του φύλου
Επιδόσεις μαθητών
Keywords (translated): Regression analysis
Qualitative explanatory variables
Effect of gender
Student performance
Abstract: Σε πολλά προβλήματα υπάρχει η ανάγκη να ασχοληθούμε ταυτόχρονα με την μελέτη δύο μεταβλητών ώστε να δούμε αν υπάρχει αλληλεξάρτηση μεταξύ τους, καθώς και να εντοπίσουμε την σχέση που εκφράζει αυτήν την αλληλεξάρτηση. Η σχέση αυτή ονομάζεται εξίσωση παλινδρόμησης και περιγράφει τον τρόπο αλληλεξάρτησης των μεταβλητών, τον κανόνα δηλαδή που διαμορφώνει τις τιμές της μιας μεταβλητής από τις τιμές της άλλης. Η πρώτη θα ονομάζεται ανεξάρτητη (ερμηνευτική) και η δεύτερη που οι τιμές της θα καθορίζονται από αυτές της πρώτης εξαρτημένη(ερμηνευόμενη). Κάποιες φορές οι ερμηνευτικές μεταβλητές που χρησιμοποιούμε είναι ποιοτικές και υπάρχουν τρόποι ποσοτικού προσδιορισμού των κατηγοριών μιας ποιοτικής μεταβλητής. Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο την διερεύνηση της σχέσης του φύλου του μαθητή με τις επιδόσεις του στα μαθηματικά, ώστε να αναλυθούν οι διαφορές που εμφανίζονται μεταξύ των δυο φύλων. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν γραμμικά μοντέλα, όπου όμως η ερμηνευτική μεταβλητή(το φύλο) είναι ποιοτική. Θα γίνει ποσοτικός προσδιορισμός των κατηγοριών της με την χρήση δύο τιμών: 0 αν είναι κορίτσι, 1 αν είναι αγόρι. Ο πληθυσμός της έρευνας αποτελείται από μαθητές γυμνασίου της ορεινής Αχαΐας που άρχισαν και τελείωσαν το γυμνάσιο στο συγκεκριμένο σχολείο. Για κάθε μαθητή έχει καταγραφεί από την καρτέλα του για κάθε τάξη η επίδοση στα μαθηματικά, στη γλώσσα, η συνολική επίδοση και το φύλο.
Abstract (translated): In many problems there is a need to simultaneously study two variables in order to see if there is interdependence between them and as well as to identify the equation that expresses this interdependence. This equation is called the regression equation and describes the way that these variables are interdependent. The first variable will be called independent (explanatory) and the second one, whose values are determined by the values of the first, will be called dependent (interpreted). In some cases the explanatory variables we use are qualitative and there are ways of quantifying the categories of a qualitative variable. This study aims to investigate the relationship between the sex of a student and his or hers performance in mathematics, in order to analyze the differences between the two sexes. For this purpose linear models will be used, where the interpretative variable (sex) is qualitative. We will quantify the categories with the use of two values: 0 if it's a girl and 1 if it's a boy. The survey population is consisted of students of a high school located in mountainous Achaia that started and finished studying at this particular school. For each student we have retrieved the performance in mathematics course, language course, overall performance and gender for each year studying in that school.
Appears in Collections:Τμήμα Μαθηματικών (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplo50.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.