Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/7585
Title: Διδακτικά σενάρια για το γλωσσικό μάθημα Γ΄-Δ΄ και Ε΄-Στ΄ δημοτικού
Authors: Κοκμοτού, Κωνσταντίνα
Issue Date: 2014-05-21
Keywords: Διδακτικά σενάρια
Δημοτικό σχολείο
Keywords (translated): Language-based scenarios
Primary school
Abstract: Στην παρούσα εργασία αναλύεται ο σχεδιασμός 10 διδακτικών σεναρίων για τους μαθητές των τάξεων Γ΄- Δ΄ και Ε΄-ΣΤ΄ του δημοτικού σχολείου στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Αφού επιλέχτηκαν πέντε κοινές θεματικές (ο τόπος μου, το περιβάλλον, πολιτισμός, φιλία, βιβλία-βιβλιοθήκες) για όλες τις παραπάνω τάξεις, δημιουργήθηκε ένα διδακτικό σενάριο για τις τάξεις Γ΄- Δ΄ και ένα άλλο για τις τάξεις Ε΄-ΣΤ΄, με διαφορετικούς διδακτικούς στόχους. Δίνεται στον κάθε δάσκαλο- που επιθυμεί να τα εφαρμόσει- η δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με το δυναμικό των μαθητών του, τα διαθέσιμα μέσα τεχνολογίας και τις σχολικές συνθήκες.
Abstract (translated): At the present essay it is presented the design of 10 language- based scenarios for the students of the classes C΄-D΄ and E΄-St΄ of the Greek primary school. After being selected five common subjects (my locality, the environment, civilization, friendship, books-libraries- bookcases) for all of the above classes, it was designed one learning scenario for the classes C΄-D΄ and another one for the classes E΄-St΄, with different educational goals. It is given to every teacher -that wants to implement them- the ability to personalize and adjust them to his students, to the computer equipment that afford and to the school circumstances.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nimertis_Kokmotou(ptde).pdf19.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.