Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/8943
Title: Διδασκαλία συστήματος γραμμικών εξισώσεων με τη μέθοδο των πολλαπλών αναπαραστάσεων
Authors: Σκαρπέντζος, Γεώργιος
Keywords: Πολλαπλές αναπαραστάσεις
Συστήματα γραμμικών εξισώσεων
Διδασκαλία μαθηματικών
Keywords (translated): Multiple representations
System of linear equations
Teaching of mathematics
Modellus
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία, αφού πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση στην διδασκαλία των μαθηματικών και στην σημασία των δραστηριοτήτων και των πολλαπλών αναπαραστάσεων σε αυτές, παρουσιάζεται μία πρόταση διδασκαλίας για τα συστήματα γραμμικών εξισώσεων της γ’ γυμνασίου με χρήση πολλαπλών αναπαραστάσεων και του εκπαιδευτικού λογισμικού προσομοίωσης modellus. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να μελετήσει την συνεισφορά της παρούσας πρότασης διδασκαλίας στην επίτευξη των επιμέρους στόχων του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Η αποδελτίωση των γραπτών δοκιμασιών της ομάδας των μαθητών που συμμετείχαν στην ερευνητική εφαρμογή της διδασκαλίας υποδεικνύει πως επιβεβαιώνεται τόσο η δυσκολία των μαθητών να μεταφράσουν τις αναπαραστάσεις όσο και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διδασκαλία βοήθησε τους μαθητές να κατακτήσουν τη νέα γνώση επιτυγχάνοντας την βαθιά κατανόηση τόσο των διαφορετικών αναπαραστάσεων, όσο και των μεταξύ τους συνδέσεων. Η παρούσα εργασία ολοκληρώνεται με αναφορά τόσο στα εμπόδια που παρουσιάστηκαν, όσο και σε πρόταση για περαιτέρω έρευνα.
Abstract (translated): The following thesis, after a literature review of the teaching of mathematics and the significance of the mathematical activities with or without the use of multiple representations, presents a teaching proposal for the systems of linear equations of the high schools’ third grade, by using multiple representations and educational software for simulations modellus. The objective of this thesis is to study the contribution of this teaching proposal as far as the achievement of curriculum’s goals are concerned. The answers of the tests for the student group that have participated in the application of the experimental teaching proposal mentioned above, indicates the confirmation of the difficulty that students have to translate the representations, as well as the confirmation that the teaching proposal have helped students to achieve deep understanding of the different representations and the correlations among them. This thesis completes with a reference to the obstacles that appeared and suggestion for further research.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ - ΤΕΛΙΚΟ.pdf906 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.