Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9667
Title: Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Other Titles: The role of School Advisor in the professional development of Secondary Education teachers in Greece
Authors: Βοζαΐτης, Γεώργιος
Keywords: Σχολικός σύμβουλος
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί
Επαγγελματική ανάπτυξη
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Keywords (translated): School advisor
Secondary education
Teachers
Professional development
Regional Directorate of Western Greece
Abstract: Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται το ζήτημα της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα ως μια σημαντική διάσταση του ρόλου των Σχολικών Συμβούλων. Για το σκοπό αυτό, αρχικά, διενεργήθηκε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στο ζήτημα της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, αναλύθηκαν οι θεσμικές ρυθμίσεις από το 1982 και εξής για το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας και οι θέσεις της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) για το ζήτημα αυτό. Ακολούθως, διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα κατά το σχολικό έτος 2013-2014. Ένα δείγμα 34 Σχολικών Συμβούλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας συμμετείχε στην έρευνα, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, με στόχο την αποτίμηση της συμβολής τους στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Από τα αποτελέσματα της εμπειρικής έρευνας, διαπιστώθηκε ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν και απέδωσαν ιδιαίτερη σημασία στο ρόλο τους για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, ωστόσο κατέθεσαν τα πολυποίκιλα προβλήματα που διαχρονικά συνόδευσαν το θεσμό και προέβαλαν τις προϋποθέσεις εξέλιξης και περαιτέρω ανάπτυξής του στο μέλλον.
Abstract (translated): This thesis deals with the issue of professional development of Secondary Education teachers in Greece as an important dimension of the role of School Advisors. For this purpose, firstly, a literature review on the topic of teachers’ professional development was carried out. Secondly, the institutional arrangements from 1982 onwards regarding the profession of Secondary School Avdisors in Greece and the official documents of the Federation of Secondary School Teachers (OLME) on this issue were analyzed. Thirdly, a qualitative research was conducted during the school year 2013-2014. A sample of 34 Secondary School Advisors of the Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Western Greece was surveyed by means of semi-structured interviews aiming at the exploration of their contribution to the professional development of teachers. Research data revealed that although the Secondary School Advisors attached great importance to their role as regards the professional development of teachers, several long-lasting issues of their profession need to be addressed and they highlighted the conditions for the development of their role in the future.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΔΔ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vozaitis(teeapi).pdf6.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.