Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9881
Title: Ερευνώντας τη συμβολή του κοινωνικο-δραματικού παιχνιδιού στην ανάδυση του γραμματισμού των παιδιών στο νηπιαγωγείο : μελέτη περίπτωσης
Other Titles: Researching the contribution of sociodramatic play to the kindergarden children's early literacy development : a case study
Authors: Τσάκα, Μαγδαληνή
Keywords: Κοινωνικο-δραματικό παιχνίδι
Περιστατικά γραμματισμού
Υλικά γραμματισμού
Ρόλος του/της νηπιαγωγού ως συμμετέχων
Keywords (translated): Sociodramatic play
Literacy events
Literacy-related materials
Role of kindergarten teacher as participant in socio-dramatic play
Abstract: Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε μία μελέτη περίπτωσης που πραγματοποιήθηκε κατά τη σχολική περίοδο 2014-2015 στο Νηπιαγωγείο Δρεπάνου, στο Ν. Αχαΐας, με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο το κοινωνικο-δραματικό παιχνίδι με την προσθήκη κατάλληλων υλικών γραμματισμού ή/και τη συμμετοχή κάποιου ενήλικα, μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση του φυσικού γραμματισμού των παιδιών στο νηπιαγωγείο. Στην έρευνα συμμετείχαν 17 παιδιά προσχολικής ηλικίας, 5 νήπια και 12 προνήπια. Η συλλογή των δεδομένων που επιχειρήθηκε, μέσα από βιντεοσκοπήσεις, το ημερολόγιο της ερευνήτριας και τα δείγματα γραπτού λόγου των παιδιών, απέβλεπε στο να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα: α) πώς η προσθήκη υλικών γραμματισμού στις γωνιές παιχνιδιού επηρεάζει την εμπλοκή των παιδιών σε περιστατικά γραμματισμού; β) πώς οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του κοινωνικο-δραματικού παιχνιδιού ανάμεσα στα παιδιά δημιουργούν κίνητρα για εμπλοκή των ιδίων σε περιστατικά γραμματισμού; και γ) πώς ο ενήλικας μπορεί να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των παιδιών σε μία ποικιλία από περιστατικά γραμματισμού, κατά τη διάρκεια του κοινωνικο-δραματικού παιχνιδιού; Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν την ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλα εξοπλισμένων γωνιών παιχνιδιού, καθώς επίσης και συμμετοχής του/της νηπιαγωγού στο παιχνίδι των παιδιών, για την εμπλοκή των τελευταίων σε μία σειρά από περιστατικά γραμματισμού.
Abstract (translated): This work refers to a research conducted during the 2014-2015 academic year in the Kindergarten of Drepano, in Patras, in Greece. The study explores the way that socio-dramatic play with the addition of appropriate literacy-related material or/and the kindergarten teacher’s participation can contribute to the development of early literacy of the kindergarten children. In this study participate 17 kindergarten children (5 toddlers and 12 preschoolers). The data collection based on video recordings, the researcher’s calendar and writing samples of children and designed to address the following questions: a) how does the addition of literacy-related materials in the centers of play can influence the involvement of children in literacy events, b) how does social interactions through socio-dramatic play experience among children can create opportunities for children’s involvement in literacy events, d) how can adults influence the involvement of preschool children in literacy events during socio-dramatic play. The results indicate the need for the addition of literacy-related materials in the centers of play, as well as the participation of the kindergarten teacher in socio-dramatic play.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsaka(teeapi).pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.