Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9882
Title: Διδασκαλία εικαστικών πρακτικών και φυσικών εννοιών στο νηπιαγωγείο. Η περίπτωση της διδασκαλίας των ιδιοτήτων του πηλού
Authors: Λάτση, Σοφία
Keywords: Προσχολική εκπαίδευση
Τέχνη και επιστήμη
Διαθεματικότητα
Εποικοδομισμός
Ιδιότητες του πηλού
Κεραμική τέχνη
Keywords (translated): Preschool education
Art and science
Interdisciplinary
Constructivism
Properties of clay
Pottery
Abstract: Η παρούσα εργασία αφορά το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τη διδασκαλία εικαστικών πρακτικών και φυσικών εννοιών στο νηπιαγωγείο. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια διαθεματική προσέγγιση, που συνδέει την τέχνη με την επιστήμη και που στοχεύει στην οικοδόμηση εννοιών σχετικά με τις ιδιότητες του πηλού. Το δείγμα της μελέτης αυτής αποτελούνταν από εννέα νήπια. Για τη λήψη των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις (Pre-post test) καθώς και ομαδικές συνεντεύξεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διδακτικής παρέμβασης. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη δημιουργία κατηγοριών και την ερμηνεία τους από την ίδια την ερευνήτρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μετά τη συμμετοχής τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φαίνεται να κατανόησαν σε σημαντικό βαθμό την έννοια που πραγματεύονταν.
Abstract (translated): This work involves the design, application and evaluation of the results of an educational program of teaching art practices and physical concepts in kindergarten. More specifically, it is an interdisciplinary approach, linking art with physic science and aims to build concepts about the properties of clay. The sample of this study consisted of nine kindergarten children. In order to collect data, individual semi-structured interviews as pre-post test were used and also group interviews throughout the duration of the teaching intervention. Data analysis was carried out by creating categories and interpreting them by the researcher. According to the findings, preschool children appear to significantly understood the concept which dealt, after their participation in the program.
Appears in Collections:Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Λάτση-Σοφία-διπλωματική-εργασία.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons