Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10889/9956
Title: Ο εθισμός στο διαδίκτυο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι επιπτώσεις του στη ζωή των μαθητών Ε΄και ΣΤ΄δημοτικού
Other Titles: The internet addiction in primary education and the impact on the lives of fifth and sixth grade students
Authors: Σουρής, Εμμανουήλ
Keywords: Εθισμός
Διαδίκτυο
Παιδική κατάθλιψη
Δείκτης μάζας σώματος
Έρευνα
Ερωτηματολόγιο
Μαθητές
Keywords (translated): Addiction
Internet
Child depression
BMI
Research
Questionnaire
Students
Abstract: Ένα φαινόμενο που αναδύεται στις μέρες μας είναι ο εθισμός στο διαδίκτυο. Πολλά παιδιά αφιερώνουν συστηματικά χρόνο στο διαδίκτυο, αδυνατώντας να σταματήσουν, ή έστω να μειώσουν τις ώρες που αφιερώνουν μπροστά στην οθόνη. Οι αρνητικές συνέπειες της κατάστασης αυτής ήδη αντανακλώνται στο οικογενειακό και στο σχολικό περιβάλλον των παιδιών. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη συζήτηση στην επιστημονική κοινότητα, για το αν ο εθισμός στο διαδίκτυο αποτελεί μια ξεχωριστή ψυχική διαταραχή. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί το μέγεθος του εθισμού στο διαδίκτυο σε μαθητές Δημοτικού στην Ελλάδα, ηλικίας 11 και 12 ετών. Επιμέρους στόχοι είναι να διερευνηθεί η παιδική κατάθλιψη, η παιδική παχυσαρκία, η επίδραση του διαδικτύου στα παιδιά και να διερευνηθούν ορισμένοι παράγοντες που σχετίζονται με τον εθισμό, όπως για παράδειγμα, το φύλο. Για το λόγο αυτό, διεξήχθη ποσοτική έρευνα, με διαγνωστικό ερωτηματολόγιο 92 ερωτήσεων με την χρήση δυο σταθμισμένων κλιμάκων ( Internet Addiction Test IAT της Υοung , Κλίμακα Καταγραφής της Παιδικής Κατάθλιψης C.D.I. της Maria Kovacs) σε 375 μαθητές, από 9 Δημοτικά Σχολεία και 3 παιδικές εξοχές του νομού Αχαΐας. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η Στρωματοποιημένη Τυχαία Δειγματοληψία . Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έδειξαν ποσοστό εθισμού στο σύνολο των ερωτηθέντων, μόνο σε 10 βρέθηκαν πρώτα σημάδια εθισμού. Επίσης, βρέθηκε 7,7 % των μαθητών με παιδική κατάθλιψη, το 1,13% με παιδική παχυσαρκία και το 89,3% των μαθητών να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, είτε από τον χώρο του σπιτιού, είτε από οποιοδήποτε άλλο χώρο, σχολικό ή μη. Ο βαθμός εθισμού στο Διαδίκτυο συνδέεται με την παιδική κατάθλιψη και παιδική παχυσαρκία , με το φύλο, με τη σχολική επίδοση και τον τόπο , όπου ζει ο έφηβος με τις αστικές περιοχές να υπερτερούν σε σχέση με τις αγροτικές.
Abstract (translated): A phenomenon that is emerging today is the addiction to the Internet. Many children spend time regularly on the web, unable to stop, or even reduce the hours spent in front of the screen. The negative consequences of this situation are already reflected in the family and at school children. However, there is much debate in the scientific community about whether Internet addiction is a distinct mental disorder. The purpose of this study is to determine the size of addiction to the internet in primary school students in Greece, aged 11 and 12 years. Specific objectives are to investigate the children's depression, childhood obesity, the effect of the Internet on children and to explore some factors associated with addiction, for example, sex. For this reason, quantitative research was conducted with a diagnostic questionnaire 92 questions using two weighted scales (Internet Addiction Test IAT of Young, Scale Registry of Childhood Depression CDI of Maria Kovacs) to 375 students from 9 primary schools and 3 children countryside of Achaia. The method used was the Stratified Random Sampling. The survey results showed no addiction rate of all respondents, only 10 were first signs of addiction. Also, found 7.7% of children with childhood depression, 1.13% with childhood obesity and 89.3% of students have access to the Internet, either from the house or any other place, school or non. The degree of Internet addiction linked to childhood depression and childhood obesity, gender, with school performance and the place where the teen lives in urban areas to outweigh rural.
Appears in Collections:Τμήμα Ιατρικής (ΜΔΕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (2).pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.